| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí tvoří spisovné tvary slov uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století tvoří vlastní literární text uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel |
poměry mezi větami hlavními gramatická a stylistická cvičení (opakování pravopisu) Němcová, Borovský úvaha |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví příběh v minulém čase. |
Vyprávění příběhu (např. Iceman) jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou. Použití přídavných jmen - popis materiálů, slovesa v minulém čase. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých národů. |
|
| Španělský jazyk |
stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu |
Mi casa, mi apartamento |
- reakce na otázky ohledně bytu, slovní zásoba, tvorba plánku bytu - překlad písňového textu |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
•reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a přátel •otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům |
Téma: Beruf und Schule Gramatika: modální slovesa |
| Matematicko fyzikální základ |
Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím funkčních vztahů. Provádí rozklad mnohočlenu na součin pomocí vzorců a vytýkáním. Matematizuje jednoduché reálné situace s využitím proměnných. Rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitně analyzuje příhodnost daného prostředí pro šíření zvuku |
vyhledávání funkčních závislostí v situacích reálného života. Vytýkání před závorku. Výrazy s proměnnou • zdroje zvuku • podmínky pro šíření zvuku |
|
| Svět přírody |
Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané nekovy, usuzuje na jejich možné vlastnosti. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty s použitím určovacích pomůcek. Rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané horniny s použitím určovacích pomůcek. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. |
vlastnosti a použití vybraných prvků skupiny a periody v periodické soustavě prvků (nekovové prvky - halogeny, biogenní prvky, vzácné plyny) vznik, vlastnosti, třídění a praktické využít vybraných nerostů krystalizace vznik, vlastnosti, třídění a praktické využití vybraných hornin pozorování a zkoumání přírodnin - minerály a horniny pravidla bezpečnosti práce |
|
| Člověk a společnost |
Chápe důvody, které vedly ke sjednocení Itálie a Německa. Mapuje průběh sjednocení. |
Itálie, Německo - průběh sjednocení, osobnosti, důsledky. |
|
| Estetická výchova |
užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření zpěv vybraných písní / karaoke |
počítačová grafika, fotografie, video, animace uplatnění vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební aktivity |
Materiálová koláž jako vizuální doprovod ke čtenářskému deníku zpěv vybraných písní / karaoke |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Uvádí do souvislostí zdravotní rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu. Uplatňuje odpovídající vytrvalost a cílevědomost při korekci zdravotního oslabení. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svou činnost. |
atletika a úpolová cvičení Kondiční formy cvičení nácvik skoku vysokého individuální rozcvičení, strečink osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice. Chůze, vytrvalost Pravidla pohybu na horách |
dokument Katka |
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
prezentace starupových kampaní + vyhodnocení |
|