| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci (gramatická a stylistická cvičení) Porovná různá ztvárnění téhož námětu v literárním, dramatickém a filmovém zpracování. |
Klasicismus - Moliére životopis online procvičování drama jako literární druh (tragédie, komedie, činohra), prozaický text zpracovaná do dramatické nebo filmové podoby, termín "motiv" |
mezipředmětové propojení (ICT) Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. - Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Žák se zeptá na základní informace. |
- zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci - zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - "will" v otázkách |
Vesmír, Budoucnost Vyjádření budoucnosti pomocí "will". Aktivity spojené s projektem Erasmus+. |
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů. rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
časové údaje časování sloves |
překlad textu, tvorba otázek ?Quién es? - reakce na otázky vztahující se k textu PT: Multikulturní výchova - osobnosti španělsky mluvících zemí |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory •představování sebe a členů rodiny •sdělení informací •popis skutečností" |
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace. Téma: Essen und Trinken |
| Matematicko fyzikální základ |
Rámcově předpoví, jak se změní délka a objem tělesa při změně teploty Formuluje ařeší reálnou situaci pomocí rovnic |
Tepelná délková roztažnost Slovní úlohy s využitím rovnic |
|
| Svět přírody |
Uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi. Rozlišuje a uvede příklady systému organismů - populace, společenstva, ekosystémy. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek ekosystému. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
vzájemné vztahy mezi organismy a prostředím, ekosystém ekosystém, populace, společenstvo živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy potravní řetězce |
EKOLOGIE - čím se zabývá - vzájemné vztahy a složky ekosystému - ochrana přírody Učebnice: Přírodopis 6 - str. 16-17, 104-109 PT: Environmentální výchova, ekosystémy - les, vodní zdroje, moře, tropický deštný les, lidské sídlo, kulturní krajina |
| Člověk a společnost |
rozpozná základní znaky baroka, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek. na příkladech evropských dějin konkretizuje absolutismus, konstituční monarchie, parlamentarismus. Porovnává předpoklady a hlavní faktory pro územní rozmístění hospodářských aktivit. Porovnává státy světa a zájmové integrace států světa na základě podobných a odlišných znaků. |
Baroko a osvícenství srovnání způsobu vlády v jednotlivých státech Evropy 17. a 18. století světové hospodářství sektorová a odvětvová struktura hospodářství, územní dělba práce |
|
| Estetická výchova |
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů |
hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století. |
Scat, hlasová hygiena a hlasová improvizace, seznámení s hudebníky využívající scat a hlasovou improvizaci ve vlastní tvorbě, vlastní zvuková nahrávka |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
protahovací a posilovací cvičení, kompenzační cviky, zdravotní TV, turistika (cykloturistika) a pobyt v přírodě |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduchý model, popřípadě ověří jeho funkčnost. |
sestaví model z papíru, dřeva, špejlí, látky, květin a stavebnice, případně připraví dle receptu pokrm (nápoj) |
|