| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele období od poloviny 15. století do druhé poloviny 18. století. |
slovesný vid soutěž ve skupinách (opakování různých znalostí) opakování renesance ve světě renesance v Čechách barokní literatura |
hodnocený kvíz hodnocený kvíz -renesance |
| Anglický jazyk |
•Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. •Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. - Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění. |
- zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci - porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Vesmír a Budoucnost Vyjádření budoucnosti pomocí "will". Aktivity spojené s projektem Erasmus+. |
| Španělský jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
La hora y el tiempo, číslovky |
otázky na čas, tvorba vět schůzka - jak se domluvit na schůzku tajenka - slovní zásoba - slovesa |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
•tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení |
Skloňování podstatných jmen ve 3. pádě |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Využívá zákonitostí o šíření tlaku v klidných tekutinách |
PRŮBĚŽNÉ OPAKOVÁN KONSTRUKČNÍCH ÚLOH Archimédův zákon v klidných tekutinách. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (třída: Hmyz + jeho řády) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (třída: Hmyz + jeho řády); práce s atlasem projevy živočichů v přírodě, způsob života (třída: Hmyz + jeho řády) přizpůsobení živočichů podmínkám prostředí (třída: Hmyz + jeho řády) význam živočichů (třída: Hmyz + jeho řády) zásady bezpečnosti a hygieny (třída: Hmyz + jeho řády) |
Bezobratlí živočichové: třída: Hmyz - hmyz s proměnou dokonalou a jeho řády: - Síťokřídlí - Blechy - Chrostíci, - Dvoukřídlí - Blanokřídlí - Motýli - Brouci Učebnice: Přírodopis 6 - str. 86-101 + Doplňkové materiály v rámci Google Classroom |
| Člověk a společnost |
Objasní postavení českého státu v podmínkách Evropy rozdělené do řady mocenských a náboženských center a jeho postavení uvnitř habsburské monarchie. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. Popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti. |
Habsburkové v českých zemích 1526-1618 vývoj světových regionů |
|
| Estetická výchova |
ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření. |
Sociální rozměr umění – projekt „Lepší svět“ - realizace vybraných aktivit a získání zpětné vazby |
| Tělesná výchova |
Užívá osvojované názvosloví na úrovni diváka a uživatele internetu. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
protahovací a posilovací cvičení, kompenzační cviky, zdravotní TV, turistika (cykloturistika) a pobyt v přírodě |
|
| Člověk a svět práce |
Navrhne a sestaví jednoduchý model, popřípadě ověří jeho funkčnost. |
sestaví model z papíru, dřeva, špejlí, látky, květin,........ |
|