| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry světové renesanční literatury a významné autory Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché |
Saavedra, Villon, Petrarca email, dopis větné členy |
|
| Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. - Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. |
- popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět - vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
V učebnici závěr lekce 3 (minulé časy) a úvod do lekce 2 (vyjádření budoucnosti). Popis pokoje (např. pomocí videa) Vesmír Velikonoce/Easter - autentický text či video materiál. |
| Španělský jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
sloveso Ir a jeho užití, popis cesty slovní zásoba k tématu Velikonoce |
popis cesty, užití frází, krátký rozhovor ve dvojici, slovní zásoba - co je ve městě, předložky místa La Semana Santa - práce s textem a video ukázkou meety pravidelně obě skupiny v pátky v 10:00 |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
•psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů •používání základních zdvořilostních obratů •poskytnutí konkrétních informací •výběr, seřazení, doplňování odpovědí •vykonávání jednoduchých činností |
Gramatika: určování času vybraná nepravidelná slovesa Téma: In der Schule (Ve škole) - školní pomůcky, školní předměty, rozvrh, slovní zásoba PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace. |
| Matematicko fyzikální základ |
Analyzuje a řeší úlohy v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálnáích čísel |
Slovní úlohy řešené rovnicemi |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (kmen: Členovci - Korýši, Vzdušnicovci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (kmen: Členovci - Korýši, Vzdušnicovci); práce s atlasem projevy živočichů v přírodě, způsob života (kmen: Členovci - Korýši, Vzdušnicovci) přizpůsobení živočichů podmínkám prostředí (kmen: Členovci - Korýši, Vzdušnicovci) význam živočichů (kmen: Členovci - Korýši, Vzdušnicovci) zásady bezpečnosti a hygieny (kmen: Členovci - Korýši, Vzdušnicovci) |
Bezobratlí živočichové: kmen: Členovci - základní charakteristika - rozdělení na skupiny: -> třída: Korýši - základní charakteristika - bližší informace o zástupcích -> třída: Vzdušnicovci - základní charakteristika - bližší informace o skupinách a zástupcích (mnohonožky,stonožky, hmyz) Učebnice: Přírodopis 6 - str.66-79) |
| Člověk a společnost |
Popíše a demonstruje průběh zámořských objevů, jejich příčiny a důsledky. Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky. Vysvětlí znovuobjevení antického ideálu člověka. Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
- zámořské objevy, svět na počátku novověku - snahy o reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim (Luther, Kalvín, Zwingli) - renesance a humanismus, renesanční památky čtení z mapy, práce s textem |
|
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
Malba/kresba na vlastní téma s využitím vybrané gotické památky na pozadí děje. |
| Tělesná výchova |
Užívá osvojované názvosloví na úrovni diváka a uživatele internetu. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
protahovací a posilovací cvičení, kompenzační cviky, zdravotní TV, volejbalová a atletická průprava dle videonávodu |
|
| Člověk a svět práce |
Rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát směruje své výdaje. |
státní rozpočet-zdroje a výdaje |
|