| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry světové renesanční literatury a významné autory Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. tvoří spisovné tvary slov |
renesance (obecná charakteristika), přehled autorů líčení velká písmena |
17.4. - čtenářský záznam o Shakespearovi velká písmena test |
| Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
- porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům - promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Minulé časy průběhový a prostý. V učebnici lekce 3 a úvod do lekce 2 |
| Španělský jazyk |
"rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. " |
sloveso IR - jeho časování,pohyb po městě |
meet setkání 27.3. 10:00 |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
•psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů •používání základních zdvořilostních obratů •poskytnutí konkrétních informací |
Gramatika: Zápor v německé větě. Časování vybraných nepravidelných sloves. Časové předložky "um, am, im" Určování času Téma: Jahreszeiten, Wetter, Wettervorhersage PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší početní operace v oboru racionálních čísel - opakování Modeluje situace vyjádřené poměrem Popíše a rozpozná otáčivé účinky síly, řeší úlohy an toto téma |
Poměr a měřítko, moment síly, rovnováha na páce, výpočet momentové rovnice. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - měkkýši, členovci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - měkkýši, členovci); práce s atlasem projevy živočichů v přírodě, způsob života (bezobratlí - měkkýši, členovci) přizpůsobení živočichů podmínkám prostředí (bezobratlí - měkkýši, členovci) význam živočichů (bezobratlí - měkkýši, členovci) zásady bezpečnosti a hygieny (bezobratlí - měkkýši, členovci) |
Bezobratlí živočichové: kmen: Měkkýši - základní charakteristika - bližší informace o skupinách a zástupcích (plži, mlži, hlavonožci) kmen: Členovci - základní charakteristika - bližší informace o skupinách a zástupcích (pavoukovci) Učebnice: Přírodopis 6 - str.58-61, 66-69 |
| Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život Vymezí vztah křesťanství ke kacířství i jiným věroukám Porovnává a přiměřeně hodnotí kulturní a společenské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly a nastávají a co je jejich příčinou. |
husitství (Jan Hus, husitské války) křížové výpravy proti husitům Jiří z Poděbrad a rod Jagellonců v Čechách. čtení z mapy, práce s textem vývoj světových regionů |
učebnice str. 76-81 učebnice str. 82-86 |
| Estetická výchova |
realizuje podle svých individuálních schopností a dovedností písně a skladby různých stylů a žánrů. ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
hudební styly a žánry období do padesátých let 20. století. komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření. |
Seznámení se žánry a styly první pol. 20. století a jejich porovnání se současnou hudbou Návrh architektury - muzeum židovské kultury, synagoga, pamětní deska - vázané na konkrétní místa na Praze 2 |
| Tělesná výchova |
Ovládá práci s tabulkovým kalkulátorem. Ovládá práci s rastrovou grafikou. Užívá osvojované názvosloví na úrovni diváka. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
sestrojení grafu základy práce s digitální fotografií - snímání, archivace, export do www a multimediální podoby protahovací a posilovací cvičení, kompenzační cviky, zdravotní TV |
vyhledávání informací referáty poster - rastrová grafika |
| Člověk a svět práce |
Uvede produkty finančního trhu. |
investice do vzdělání, do osobního života |
|