| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. právně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci (gramatická a stylistická cvičení) |
období Lucemburků - práce s textem líčení druhy vět vedlejších |
|
| Anglický jazyk |
Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí • porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat •zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Počasí a přírodní problémy. Reálie Británie. |
| Španělský jazyk |
napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
Mi animal - slovní zásoba, slovesa 3. tříd |
tvorba vět, rozšíření slovní zásoby, ústní prezentace, reakce na otázky |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů |
Gramatika: Zápor v německé větě. Časování vybraných nepravidelných sloves. Časové předložky "um, am, im" Téma: Jahreszeiten, Wetter, Wettervorhersage |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší aplikační úlohy na procenta. |
Výpočet počtu procent, procentové části i základu pomocí různých metod. (přes jedno procento, trojčlenkou) slovní úlohy na procenta, odhady výsledků. |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) stavba a funkce orgánů, orgánových soustav (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) taxonomických systém živočichů (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - hlístice, kroužkovci); práce s atlasem projevy živočichů v přírodě, způsob života (bezobratlí - hlístice, kroužkovci) přizpůsobení živočichů podmínkám prostředí (bezobratlí - hlístice, kroužkovci) význam živočichů (bezobratlí - hlístice, kroužkovci) zásady bezpečnosti a hygieny (bezobratlí - hlístice, kroužkovci) |
Bezobratlí živočichové: kmen: Hlístice - základní charakteristika - bližší informace o jejich zástupcích kmen: Kroužkovci - základní charakteristika - bližší informace o skupinách a zástupcích (mnohoštětinatci, opaskovci) Učebnice: Přírodopis 6 |
| Člověk a společnost |
Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. |
Přemyslovští králové (Přemysl Otakar II., Václav II.) Lucemburkové orgány státní moci v ČR orgány samosprávy |
Opakování - vznik měst; německá kolonizace českého pohraničí Gotické středověké hrady Projektový den - Lucemburská Praha a její gotické památky PT: Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. PT:Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. |
| Estetická výchova |
užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
počítačová grafika, fotografie, video, animace reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu. |
Přebal LP desky /CD/ hudební plakát/ animace/videoklip Vlastní text k vybrané písni – vymýšlení, nácvik, záznam |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
průpravná cvičení v gymnastice, estetická cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem přehazovaná, florbal, sálová kopaná, různé obměny přihrávané |
|
| Člověk a svět práce |
Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice). |
produkty finančního trhu pro investování |
|