Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 7. ročník od 24.02.2020 do 06.03.2020

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. právně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci (gramatická a stylistická cvičení) období Lucemburků - práce s textem líčení druhy vět vedlejších
Anglický jazyk Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. • odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí • porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat •zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Počasí a přírodní problémy. Reálie Británie.
Španělský jazyk napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat zapojí se do jednoduchých rozhovorů Mi animal - slovní zásoba, slovesa 3. tříd tvorba vět, rozšíření slovní zásoby, ústní prezentace, reakce na otázky
Německý jazyk Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. •psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů Gramatika: Zápor v německé větě. Časování vybraných nepravidelných sloves. Časové předložky "um, am, im" Téma: Jahreszeiten, Wetter, Wettervorhersage
Matematicko fyzikální základ Řeší aplikační úlohy na procenta. Výpočet počtu procent, procentové části i základu pomocí různých metod. (přes jedno procento, trojčlenkou) slovní úlohy na procenta, odhady výsledků.
Svět přírody Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) stavba a funkce orgánů, orgánových soustav (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) taxonomických systém živočichů (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - hlístice, kroužkovci); práce s atlasem projevy živočichů v přírodě, způsob života (bezobratlí - hlístice, kroužkovci) přizpůsobení živočichů podmínkám prostředí (bezobratlí - hlístice, kroužkovci) význam živočichů (bezobratlí - hlístice, kroužkovci) zásady bezpečnosti a hygieny (bezobratlí - hlístice, kroužkovci) Bezobratlí živočichové: kmen: Hlístice - základní charakteristika - bližší informace o jejich zástupcích kmen: Kroužkovci - základní charakteristika - bližší informace o skupinách a zástupcích (mnohoštětinatci, opaskovci) Učebnice: Přírodopis 6
Člověk a společnost Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. Přemyslovští králové (Přemysl Otakar II., Václav II.) Lucemburkové orgány státní moci v ČR orgány samosprávy Opakování - vznik měst; německá kolonizace českého pohraničí Gotické středověké hrady Projektový den - Lucemburská Praha a její gotické památky PT: Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. PT:Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu.
Estetická výchova užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. počítačová grafika, fotografie, video, animace reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu. Přebal LP desky /CD/ hudební plakát/ animace/videoklip Vlastní text k vybrané písni – vymýšlení, nácvik, záznam
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. průpravná cvičení v gymnastice, estetická cvičení s hudbou a rytmickým doprovodem přehazovaná, florbal, sálová kopaná, různé obměny přihrávané
Člověk a svět práce Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky (spotřeba, úspory, investice). produkty finančního trhu pro investování