| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Využívá poznatků o jazykové normě k vlastnímu psanému tvůrčímu projevu. |
Starý a Nový zákon literární forma próza a poezie literární druh - lyrika rozvíjející větné členy, druhy přísudku vypravování |
Biblické příběhy - práce ve dvojici, reprodukce příběhu básně - četba ukázek z PS, dojmy a pocity PT: Osobnostní a sociální výchova opakování větného grafu a rozboru věty, zadání na umimecesky.cz PT: osobnostní a sociální výchova |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. - Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou • psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami psaní jednoduchých textů vyjadřujících např. poděkování, pozvání, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět |
Opakování probraných gramatických jevů a slovní zásoby. Téma - Entertainment - zábava v době karantény. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
početní operace se zlomky (sčítání odčítání, násobení, dělení, kombinace operací) Slovní úlohy se zlomky. |
|
| Svět přírody |
Určí podmínky postačující pro aktivní fotosyntézu. Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. Porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku. Vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich využití při pěstování rostlin. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin k podmínkám prostředí. Ovládá základy topografie a orientace v terénu. Rozeznává hranice (bariéry) mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich určité pravidelnosti, zákonnitosti a odlišnosti, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. |
fotosyntéza - teplo, světlo, oxid uhličitý, voda uspořádání stavby rostlinného těla stavba a význam jednotlivých částí těla rostlin základní princip fotosyntézy, dýchání rostlin, rozmnožování a růst rostlin rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem (herbář) adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí (herbář) Krajina kolem mého domova. |
práce na dlouhodobém úkolu - herbář dokument o rostlinách poznávačka |
| Člověk a společnost |
Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku příchodu nových etnik. Popíše podstatnou změnu evropské situace, která nastala v důsledku christianizace a vzniku států. Rozpoznává projevy záporných charakterových vlastností u sebe i u druhých lidí. |
Antický Řím. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Etnický obraz Evropy po stěhování národů. Změny způsobené přijetím křesťanství. Charakter člověka. |
2.triumvirát, principát, adoptivní císaři dominát. Kultura Říma. Počátky křesťanství. |
| Estetická výchova |
vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolicých, expresivních a mediálních. |
Tvorba abstraktní papírové sochy |
| Tělesná výchova |
Usiluje o rozvoj své tělesné kondice. |
Rozvoj pohybových schopností pomocí instruktážních videí. Pohyb v přírodě (turistika, běh, kolo...). |
|
| Člověk a svět práce |
Poznávání technických materiálů a jejich vlastností v návaznosti na spojování materiálů. Využití spojovacích materiálů. |
Nový druh spojovacího prvku - nýt. Nýtování v praxi. Opakování - ostatní spojovací prvky. |
Ukázka nýtování. Kvíz. Opakování. |