| Český jazyk a literatura |
tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci (gramatická a stylistická cvičení) Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Uvádí základní literární směry světové literatury středověkého období a jejich významné představitele. |
vztahy mezi větami |
|
| Anglický jazyk |
Žák rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
- porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům - odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí - porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají probíraných témat |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Minulé časy průběhový a prostý. Počasí a přírodní problémy. Reálie Británie. Aktivity spojené s projektem Erasmus+ |
| Španělský jazyk |
-napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat -zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
předložky místa, sloveso ESTAR a HAY, umístění předmětu ve třídě slovesa 1. třídy - opakování, nově slovesa 2. a 3. třídy |
tvorba pomocného listu, testík na daný jev otázky a odpovědi - Kde co je, jak to vypadá - téma : Animales, tvorba vlastního textu s využitím osvojené slovní zásoby |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•psaní slov, slovních spojení a vět na dané téma • sestavování krátkých písemných sdělení, pozdravů, poděkování, dotazů či vzkazů |
Gramatika: Zápor v německé větě. Časování vybraných nepravidelných sloves. Časové předložky "um, am, im" Téma: Jahreszeiten, Wetter, Wettervorhersage |
| Matematicko fyzikální základ |
Vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data Řeší aplikační úlohy na procenta |
PRáce s tabulkami a grafy. čtení informací. Aritmetický průměr. Základní zavedneí pojmu procenty. Výpočet počtu procent a procentuální části. - jednoduché příklady |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších jednotek. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do hlavních skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) stavba a funkce orgánů, orgánových soustav (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) taxonomických systém živočichů (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - žahavci, ploštěnci); práce s atlasem projevy živočichů v přírodě, způsob života (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) přizpůsobení živočichů podmínkám prostředí (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) význam živočichů (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) zásady bezpečnosti a hygieny (bezobratlí - žahavci, ploštěnci) |
Bezobratlí živočichové: kmen: Žahavci - základní charakteristika - bližší informace o skupinách a jejich zástupcích (polypovci, medúzovci, korálovci, čtyřhranky) kmen: Ploštěnci - základní charakteristika - bližší informace o skupinách a zástupcích (ploštěnky, tasemnice, motolice) Učebnice: Přírodopis 6 - str. 48-55 |
| Člověk a společnost |
Vymezí vztah křesťanství ke kacířství i jiným věroukám. Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. Uvede příklady institucí a orgánů, které se podílejí na správě obcí, krajů a státu. |
Přemyslovští králové (Přemysl Otakar I. - Václav III.) Lucemburkové v českých zemích (Jan Lucemburský - Václav IV.) gotické umění a vzdělanost, gotické památky orgány státní moci v ČR orgány samosprávy |
PT: Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. PT:Výchova demokratického občana, formy participace občanů v politickém životě - samosprávní jednotky státu. |
| Estetická výchova |
užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
počítačová grafika, fotografie, video, animace reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu. |
Přebal LP desky /CD/ hudební plakát/ animace/videoklip Vlastní text k vybrané písni – vymýšlení, nácvik, záznam |
| Tělesná výchova |
Zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
přehazovaná - průpravná cvičení (útok a blok), doplňkové sporty (sálová kopaná, florbal) |
|
| Člověk a svět práce |
Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. |
bankovnictví služby bank, aktivní a pasivní operace |
|