Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 6. ročník od 25.05.2020 do 05.06.2020

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Komunikuje s porozuměním pro potřeby druhých. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie (tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie) PT: Osobnostní a sociální výchova Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel. skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků zohledňování potřeb druhých v komunikaci Starý zákon, Nový zákon Vypravování (základní informace, osnova, hlavní postava, text na nečisto) test - graf věty jednoduché druhy přísudku - oblíbený seriál práce s PS a umimecesky Biblické příběhy, literární hra, vyhledávání informací, práce s textem - skupinová práce, sdílení Povinná četba - knižní deník, zaznamenání pocitů, vlastní literární tvorba PT: Osobnostní a sociální výchova
Anglický jazyk Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. • popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci • poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět Porovnávání lidí, věcí, zvířat pomocí stupňování přídavných jmen V učebnici lekce 5
Matematicko fyzikální základ Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. krácení zlomků Převod zlomku na desetinné číslo převod desetinného čísla na zlomek početní operace se zlomky
Svět přírody Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin. Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. Ovládá základy topografie a orientace v terénu. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. fotosyntéza uspořádání rostlinného těla Tvorba vlastní turistické mapy. dokument - fotosyntéza, rostliny zadání dlouhodobého úkolu - herbář
Člověk a společnost Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje. Antický Řím. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Společnost a způsob vlády v Římě. Vandalismus. Etruskové, počátky starověkého Říma, pověst o založení Říma, Římská republika, punské války.
Estetická výchova interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis Pareidolie - využití náhody ve vlastní výtvarné tvorbě a seznámení s podobnými uměleckými díly
Tělesná výchova Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o rozvoj své tělesné kondice. Tvorba vlastního krátkého videa dle zadání v Učebně. Rozvoj pohybových schopností pomocí instruktážních videí.
Člověk a svět práce Poznávání technických materiálů a jejich vlastností v návaznosti na spojování materiálů. Využití spojovacích materiálů. Nový druh spojovacího prvku - nýt. Nýtování v praxi. Ukázka nýtování.