| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Komunikuje s porozuměním pro potřeby druhých. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie (tvorba textu, rozvoj autorského stylu, užití správné terminologie) PT: Osobnostní a sociální výchova Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel. |
skladba věty jednoduché, větný člen, významový vztah mezi větnými členy, typy přísudků zohledňování potřeb druhých v komunikaci Starý zákon, Nový zákon Vypravování (základní informace, osnova, hlavní postava, text na nečisto) |
test - graf věty jednoduché druhy přísudku - oblíbený seriál práce s PS a umimecesky Biblické příběhy, literární hra, vyhledávání informací, práce s textem - skupinová práce, sdílení Povinná četba - knižní deník, zaznamenání pocitů, vlastní literární tvorba PT: Osobnostní a sociální výchova |
| Anglický jazyk |
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci • poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Porovnávání lidí, věcí, zvířat pomocí stupňování přídavných jmen V učebnici lekce 5 |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
krácení zlomků Převod zlomku na desetinné číslo převod desetinného čísla na zlomek početní operace se zlomky |
|
| Svět přírody |
Orientuje se ve výchozích látkách a produktech fotosyntézy. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) rostlin. Odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes pletiva až k jednotlivým orgánům. Ovládá základy topografie a orientace v terénu. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. |
fotosyntéza uspořádání rostlinného těla Tvorba vlastní turistické mapy. |
dokument - fotosyntéza, rostliny zadání dlouhodobého úkolu - herbář |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje. |
Antický Řím. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Společnost a způsob vlády v Římě. Vandalismus. |
Etruskové, počátky starověkého Říma, pověst o založení Říma, Římská republika, punské války. |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
Pareidolie - využití náhody ve vlastní výtvarné tvorbě a seznámení s podobnými uměleckými díly |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o rozvoj své tělesné kondice. |
Tvorba vlastního krátkého videa dle zadání v Učebně. Rozvoj pohybových schopností pomocí instruktážních videí. |
|
| Člověk a svět práce |
Poznávání technických materiálů a jejich vlastností v návaznosti na spojování materiálů. Využití spojovacích materiálů. |
Nový druh spojovacího prvku - nýt. Nýtování v praxi. |
Ukázka nýtování. |