| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo (vypravování, popis, zachycení dojmu z uměleckého díla textem i obrazem, formulace vlastního názoru). Zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu (řízená diskuse, dialog, použití vhodných komunikačních prostředků vzhledem k záměru mluvčího a kom.situaci). PT: Osobnostní a sociální výchova Líčení -tvorba vlastního textu Vypravování - základní informace |
literární druhy - opakování Starý a Nový zákon větné členy - větné grafy |
kahoot, záznamy z povinné četby drama - tragédie a komedie, divadla v ČR křesťanství - Bible, Starý zákon - příběhy předmět, grafy vět, procvičování PL - opakování kvíz na bě/bje/pě/mě/mně opakování pádů |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. - Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci • poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Porovnávání věcí a lidí za použití stupňování přídavných jmen (druhý a třetí stupeň). Fráze as..as.. pro porovnávání. Velká Británie a Počasí |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. |
znázornění zlomků porovnání zlomků převod zlomku na smíšené číslo a zpět rozšiřování zlomků krácení zlomků |
|
| Svět přírody |
Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Ovládá základy topografie a orientace v terénu. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. |
Stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami Členění z hlediska výživy hub, význam hub stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza Mapy - práce s turistickou mapou, tvorba vlastní mapy. |
samostatná dlouhodobá práce - atlas hub referáty - první pomoc při otravě houbami dokument - houby a lišejníky |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje. |
Antické Řecko a Řím. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Projevy vandalismu. |
Kultura starověkého Řecka (divadlo - tragédie, komedie, všeřecké hry, náboženství, věda a vzdělanost, malířství, sochařství, architektura, každodenní život). Odkaz starověkého Řecka. Shrunjící opakování Řecka - kvíz Kahoot!. Etruskové a úvod do starověkého Říma. |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
Hudební aktivity hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
Hlasová hygiena, techniky kultivace hlasu, rozezpívání. Scat - seznámení s hlasovou improvizací a hudebníky, kteří ji využívají, vlastní hlasová improvizace |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o rozvoj své tělesné kondice. |
Tvorba vlastního krátkého videa dle zadání v Učebně. Protahovací a kompenzační cvičení, jóga. Pohybová cvičení s hudbou. Rozvoj silových a vytrvalostních schopností v rámci posilování s vlastní váhou. Výuková videa s metodikou jednotlivých sportů. (Učebna) |
|
| Člověk a svět práce |
Poznávání technických materiálů a jejich vlastností v návaznosti na spojování materiálů (stavba hmyzího hotelu). Technické materiály a jejich použití. |
Dokončení tématu - druhy dřeva, a jejich využití. Vlastnosti dřeva. Poznávání dřeva. |
|