| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Líčení - základní informace, básnické prostředky (přívlastky, personifikace, přirovnání). |
skladba věty jednoduché shoda přísudku s podmětem drama |
grafy vety jednoduché, práce s textem a role větných členů, dokončení textu, práce s video ukázkou ( dokument) větné členy rozvíjející - přívlastek a příslovečná určení, předmět umimecesky.cz psaní bě/bje, pě/pje tragédie a komedie, kultura žije - divadlo |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
• vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům - Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost • promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou - Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
Rozšiřování slovní zásoby o přídavná jména. Porovnávání věcí či lidí pomocí druhého stupně přídavných jmen. Použití stupňování přídavných jmen. Počasí. Předpověď počasí. V učebnici lekce 5 |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary. Využívá potřebnou matematickou symboliku. Využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí. |
konstrukce trojúhelníků, když máme zadány... tři strany dvě strany a jeden úhel jednu stranu a dva úhly Popis konstrukce. šíření světla, zdroj světla, barevné spektrum |
pomůcky: sešit, propiska, tužka, pravítko, kružítko, úhloměr, červená pastelka postup: náčrtek (tužka a pastelka), konstrukce trojúhelníku (tužka, pravítko, kružítko, úhloměr) popis konstrukce (propiska) |
| Svět přírody |
Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo v potravních řetězcích. Objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Ovládá základy topografie a orientace v terénu. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání a hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. |
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) Stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami Členění z hlediska výživy hub, význam hub stavba, výskyt a význam lišejníků, symbióza Travel guide - tvorba průvodce s využitím dosud nabytých znalostí (práce s atlasem, zeměpisné souřadnice, čas na Zemi). Mapy - podstata, obsah, dělení, tvorba. Práce s turistickou mapou. |
kontrola skupinové práce samostatná dlouhodobá práce - atlas hub referáty - první pomoc při otravě houbami |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. |
Výchova demokratického občana – základní kategorie fungování demokracie, lidská solidarita. Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - demokracie jako protiváha diktatury a anarchie. Trestní právo. Trestní odpovědnost osob. Přestupek x trestný čin. |
Řecko pod nadvládou Makedonie. Alexandr Veliký a jeho říše. Úvod do kultury starověkého Řecka (divadlo - tragédie, komedie, všeřecké hry, náboženství, věda a vzdělanost, malířství, sochařství, architektura, každodenní život). Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - základy práva. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - odpovědnost jedince za své činy a postoje. |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. |
Hudební aktivity hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu |
Hlasová hygiena - hlasová rozcvička, intonování vybraných písní, scat |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o rozvoj své tělesné kondice. |
Protahovací a kompenzační cvičení, jóga. Pohybová cvičení s hudbou. Rozvoj silových a vytrvalostních schopností v rámci posilování s vlastní váhou. Výuková videa s metodikou jednotlivých sportů. (Učebna) |
|
| Člověk a svět práce |
Poznávání technických materiálů a jejich vlastností v návaznosti na spojování materiálů (stavba hmyzího hotelu). |
Technické materiály (dřevo) a jejich použití. Znalost základních dřev a jejich základní vlastnosti. Kvíz 3 + poznávačka. |
|