| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby. Popis předmětu (loutka kašpárka). |
bajky zájmena a číslovky povinná četba |
práce s prac. sešitem - str. 5 a 6 práce s textem - PL na téma Bajky PL doplnění, kvíz na zájmena a jejich skloňování - na body + zájmeno s sebou a sebou Číslovky - uč. str. 52-54, PL na vyplnění odevzdání do 30. 3. |
| Anglický jazyk |
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět • porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání. Slovní zásoba spojená s geografií Velká Británie Použití stupňování přídavných jmen, Počasí. Předpověď počasí. V učebnici lekce 5 |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. Využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet. |
grafické přenášení úhlů konstrukce osy úhlu grafické sčítání a odečítání úhlů procvičování úhly¨ Magnety a jejich vlastnosti (učebnice fyziky str 74) Působení magnetu na tělesa různých látek (učebnice fyziky str 76) Magnetická indukce a magnetování (učebnice fyziky str 77) Magnetické pole a magnetické indukční čáry (učebnice fyziky str 79) Magnetické pole Země, kompas (učebnice fyziky str 81) |
učebnice Fyzika 6 Fraus (velká modrá) Pokud ji nemáte doma, nevadí, listy vám nafotím a budu sdílet v Google učebně u jednotlivých úkolů. |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je podle charakteristických znaků. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. Organizuje a vyhodnocuje geografické informace a zdroje dat z dostupných kartografických produktů a elaborátů, z grafů, diagramů, statistických a dalších informačních zdrojů. Ovládá základy topografie a orientace v terénu. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) - primáti (poloopice, opice) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) Stavba a rozdělení hub, práce s atlasem hub, zásady sběru, první pomoc při otravě houbami Zeměpisné souřadnice - vyhledávání a určování zeměpisných souřadnic v atlase + určování dalších geografických pojmů. Čas na Zemi - časové jednotky, časová pásma, mezinárodní datové hranice |
testík - chobotnatci, kytovci, letouni a hmyzožravci dokumenty BBC - Život savců |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Rozlišuje nejčastější typy a formy států a na příkladech porovná jejich znaky. Objasní výhody demokratického způsobu řízení státu pro každodenní život občanů. |
Antické Řecko. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách. Typy a formy států. Demokratické a nedemokratické vedení. |
Raná řecká tyranida. Sparta. Athény. Výchova demokratického občana, principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování - principy demokracie. |
| Estetická výchova |
vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění počítačová grafika, fotografie, video, animace |
Vytváření ilustrace k vybrané písni, libovolná výtvarná technika Koláž / materiálová koláž - Záznam jednoho dne mého života |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o rozvoj své tělesné kondice. |
Výuková videa s metodikou jednotlivých sportů (Učebna). Protahovací a kompenzační cvičení, jóga. Pohybová cvičení s hudbou. Rozvoj silových schopností v rámci posilování s vlastní váhou. |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. Znalost základních spojovacích materiálů. |
Spojování jednotlivých dřevěných dílů stavby "hmyzího hotelu". Spojovací materiály. Vlastnosti technických materiálů. Výplně do stavby "hmyzího hotelu". |
Důraze na konečnou podobu finálního výrobku. Snaha o dosažení co největší přesnosti a funkčnosti finálního výrobku – podle vyhotoveného plánu/výkresu. |