| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. V písemném projevu zvládá pravidla české skladby ve větě jednoduché i souvětí. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. |
koncovky podstatných a přídavných jmen graf věty jednoduché, základní skladební dvojice, přívlastek shodný a neshodný epos - Homér popis předmětu /bytosti |
- opakovací písemné cvičení 12.3. - test na graf věty jednoduché 12.3. - zájmena a jejich druhy - video ukázka, Homér a jeho doba, Iliada a Odyssea jak na úvod a závěr v popisu, samotný popis - pokračování v popisu kašpárka, snaha vyhnout se opakování slov - úkoly na webu |
| Anglický jazyk |
Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci • poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Velká Británie Použití stupňování přídavných jmen pro popis věcí. Počasí. Předpověď počasí. V učebnici závěr lekce 4 a úvod do lekce 5 |
| Matematicko fyzikální základ |
Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. |
převody jednotek hmotnosti a času druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové pojmenování úhlů (tři body, řecká abeceda) měření úhlů rýsování úhlů přenášení úhlů osa úhlu grafické sčítání a odečítání úhlů určování velikosti úhlu výpočtem převod stupňů na minuty a zpět sčítání a odčítání úhlů |
VŠECHNY MATERIÁLY, INSTRUKCE, VIDEA A PRACOVNÍ LISTY NAJDETE NA MÉM WEBU. <a href="https://sites.google.com/view/mf20192020/mf-na-doma">STAČÍ KLIKNOUT ZDE</a> NEBO SI PŘES TRADIČNÍ ODKAZ NA MŮJ WEB KLIKNOUT NA HORNÍM MENU NA "MF NA DOMA". |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) letouni hmyzožravci primáti rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) Zeměpisné souřadnice - procvičování. |
Opakování na test - chobotnatci, kytovci, letouni a hmyzožravci |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu. |
Antické Řecko. Společnost a způsob vlády ve Spartě, v Athénách. |
Homérské období. Formování městských států - antické Řecko. |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
intonování písní vlastní a cizí vokální projev počítačová grafika, fotografie, video, animace |
Nácvik a prezentace vybrané písně ve skupině a jejich prezentace. Podávání zpětné vazby k prezentaci vybraných písní Koláž / materiálová koláž - Záznam jednoho dne mého života |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
Gymnastika. Atletika - skok vysoký. Doplňkové sporty. |
LVK v Peci pod Sněžkou. |
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. Znalost základních spojovacích materiálů. |
Dokončení zpracování jednotlivých dřevěných dílů na stavbu "hmyzího hotelu". Příprava spojování a spojování jednotlivých dřevěných dílů. Spojovací materiály. Vlastnosti technických materiálů. |
S důrazem na jednotlivé detaily konečného výrobku a následně na konečnou podobu finálního výrobku. Snaha o dosažení co největší přesnosti finálního výrobku – podle vyhotoveného plánu/výkresu. |