| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Tvoří vlastní text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů. |
přídavná jména - pády, vzory, druhy - stupňování - změna hlásek věta jednoduchá - podmět, přísudek, přívlastek zamyšlení Kdo je hrdina- odevzdání do 24. 2. antický mýtus, epos popis, vypravování, práce s osnovou |
opakovací testík 27. února ( opravný) opakovací testík 5. března základní a rozvíjející větné členy shrnující testík - mytologie 2. 3. ( Prac. sešit + zápisky v sešitě + poznatky z četby) |
| Anglický jazyk |
Žák se zeptá na základní informace. Žák rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
• zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět • porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. How much, How many? Texty o jídle a stravování ve světě. |
| Matematicko fyzikální základ |
Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. Určuje velikost úhlu měřením a výpočtem. |
objem, hmotnost, čas druhy úhlů v členění na - ostré, tupé, pravé, přímé a souhlasné, střídavé, vedlejší a vrcholové měření úhlů grafické sčítání a odečítání úhlů určování velikosti úhlu výpočtem |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) chobotnatci kytovci letouni hmyzožravci rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (savci) Zeměpisná síť, určování zeměpisných souřadnic. Mapa. |
opakování test - hlodavci, sudokopytníci, lichokopytníci kontrola posteru - superhrdinové |
| Člověk a společnost |
Demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury a uvede osobnosti antiky důležité pro evropskou civilizaci. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla. Pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel. Posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její rozložení, strukturu a růst. Posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných cílů. Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru.) Dodržuje právní ustanovení, která se na něj vztahují a uvědomuje si rizika jejich porušování. Rozpozná protiprávní jednání, rozliší přestupek a trestný čin, uvede jejich příklady. |
Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Funkce lidského sídla. Sídla a sídelní systémy. Obyvatelstvo světa. Osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování. Možnosti změny člověka. Právo - soubor práv a povinností Trestní právo trestní odpovědnost osob. |
Asie - obyvatelstvo, státy. Kréta - mínojská civilizace. Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - základy práva. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - odpovědnost jedince za své činy a postoje. |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. |
intonování písní vlastní a cizí vokální projev linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. počítačová grafika, fotografie, video, animace |
Nácvik a prezentace vybrané písně ve skupině a jejich prezentace. Podávání zpětné vazby k prezentaci vybraných písní „Barevná paleta“ – využití vybrané barevné škály ve vlastní tvorbě Koláž / materiálová koláž - Záznam jednoho dne mého života |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Přehazovaná. Sportovní/moderní gymnastika. Atletika. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Pokračujeme ve zpracování jednotlivých dřevěných dílů na stavbu "hmyzího hotelu". Spojování jednotlivých dřevěných dílů. Vlastnosti technických materiálů. |
S důrazem na jednotlivé detaily konečného výrobku. Snaha o dosažení co největší přesnosti finálního výrobku – podle vyhotoveného plánu/výkresu. |