| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. PT: Osobnostní a sociální výchova - kooperace Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Dokáže sdělit své myšlenky a srozumitelně je sdělit ústní i písemnou formou. Komunikuje otevřeně, pravdivě, naslouchá názorům druhých. |
báje a mýty přísudek, shoda podmětu a přísudku, podmět přídavná jména tvrdá, měkká, přivlastňovací mluvnická cvičení |
- nácvik divadelního představení, práce s textem, vlastní dramatizace 6. února v rámci běžných hodin opakovací testík - 12. nebo 13. 2. opakování z 1. stupně . opakovací cvičení (testík) PT: osobnostní a sociální výchova |
| Anglický jazyk |
Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) • odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí • písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Texty o jídle a stravování ve světě. V učebnici lekce 4. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Zná základní fyzikální jednotky a jejich převody. |
Násobení a dělení Obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary obsah |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) - sudokopytníci - nepřežvýkaví - sudokopytníci - přežvýkaví - lichokopytníci adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) Orientace na Zemi. Zeměpisná síť. |
poster - superhrdinové |
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Porovná formy vlády a postavení společenských skupin v jednotlivých státech a vysvětlí podstatu antické demokracie. Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné. Možnosti změny člověka. |
Starověká Indie a Čína - dokončení, shrnující test. Asie - obyvatelstvo, státy. Asie - shrnující test. Kréta - mínojská civilizace. |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. |
Nácvik a prezentace vybrané písně ve skupině a jejich prezentace. „Barevná paleta“ – využití vybrané barevné škály ve vlastní tvorbě |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
Průpravná cvičení basketbalu. Kondiční formy cvičení. Gymnastická průprava. Doplňkové sporty. |
Bruslení na kluzišti v Grébovce. |
| Člověk a svět práce |
Žák je schopen poskytnout první pomoc při úrazu; Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
První pomoc při drobných poraněních. Pokračujeme ve zpracování jednotlivých dřevěných dílů na stavbu "hmyzího hotelu"; Vlastnosti technických materiálů; |
S důrazem na jednotlivé detaily konečného výrobku; Snaha o dosažení co největší přesnosti finálního výrobku. |