| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů PT: osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativity |
poměry vět hlavních 3 fáze národního obrození; Erben; české divadlo (Stavovské divadlo, divadlo Bouda, v Kotcích) vyprávění (Moje příjmení) |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace, které se týkají dopravy. Rozumí krátkým a jednoduchým textům a vyhledá v nich požadované informace. |
Zjišťování informací týkajících se běžných témat, použití různých mluvnických časů. Porozumění obsahu krátkého textu (vybere, přiřadí, doplní) a pracuje s ním. |
Mediální výchova - kritické čtení, vnímání mediálních sdělení - vyhledávání prvků ve sdělení. |
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat - rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům |
- zájmena TODO, TODA - práce s vizitkou - orientace v prostoru - letiště, město |
- ujasnění a procvičení - rozhovory - překlad krátkého textu, nová slovní zásoba - Orientace na letišti |
| Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•zápis a doplňování slov a slovních spojení |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace gramatika: Ich möchte + infinitiv předložky se 3. pádem Téma: In der Stadt |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově osový útvar. Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh. |
obsah lichoběžníku. Konstrukce lichoběžníku Středová a osová souměrnost Druhy energií, přeměna energií, zákon zachování energie. |
29. 1. projekt - druhy energií, zákon zachování energie, osobnosti zabývající se daným tématem 21. 1. Obecné vlastnosti trojúhelníků, konstrukce trojúhelníků, vyvození pravoúhlého trojúhelníku - období Marie Terezie - projekt s 5. ročníkem |
| Svět přírody |
Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Používá pojmy atom a molekula ve správných souvislostech. Orientuje se v periodické soustavě chemických prvků, rozpozná vybrané kovy a nekovy, usuzuje na jejich možné vlastnosti. |
půdní typy, půdní druhy; hospodářský význam půd hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků částicové složení látek - molekuly, stavba atomu skupiny a periody v periodické soustavě prvků |
PT: Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Orientuje se v dějinách habsburské monarchie na sklonku 18. a 19. století. Uvádí důvody, které vedly k revolucím v Evropě roku 1848. |
postavení dělníků, dětí v souvislostech s průmyslovou revolucí. vznik odborů, liberalismus vláda Ferdinanda I.,společenská nálada českých obyvatel,boj češtiny s němčinou. důvody revolucí obecně společenská nálada v Evropě |
|
| Estetická výchova |
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě počítačová grafika, fotografie, video, animace uplatnění vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních hudební aktivity |
Návrh architektury inspirované citátem a jejich prezentace / K ročníkovému projektu „komunikace“ Počítačová grafika – koláž – parafráze inspirovaná uměleckými díly právě probíraného období v ČS Návrh architektury inspirované citátem a jejich prezentace/ K ročníkovému projektu „komunikace“ zpěv vybraných písní / karaoke |
| Tělesná výchova |
Uvádí do souvislostí zdravotní rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové, v odbíjené a zařazovaných doplňkových sportech. |
zdravotní a sociální rizika zneužívání návykových látek, závislost mezilidské vztahy, komunikace Osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - psychohygiena. Košíková, odbíjená a doplňkové sporty |
Byl jednou jeden život - Válka s toxiny dokument Katka |
| Člověk a svět práce |
Prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
start up (vlastní produkt) |
|