| Český jazyk a literatura |
Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, formulace vlastního názoru. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. Dokáže sdělit své myšlenky a srozumitelně je sdělit ústní i písemnou formou. Komunikuje otevřeně, pravdivě, naslouchá názorům druhých. |
- vyhledávání informací souvisejících s četbou - báje a mýty - epika - pohádky, mýty a báje - koncovky podstatných a přídavných jmen - podmět a přísudek ve větě ( několikanásobný podmět) |
-odpovědi na otázky k textu, věrohodnost zdrojů, filmová zpracování bájí - práce s textem, čtení s porozuměním, př vyhledávání informací - povinná četba- zpracování úkolů - zhodnocení četby, komentáře + domluva na dramatizaci do 30. ledna Přídavná jména - druhy- opakování 1. stupeň opakovací testík - shoda přísudku s podmětem - mluvnická cvičení, |
| Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
• zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci • poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět • popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Jídlo a stravování: Počitatelnost podstatných jmen. Psaní receptu. Použití some/any. Konverzace na téma nakupování potravin/ objednávání jídla v restauraci. V učebnici lekce 4. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů. |
početní operace s desetinnými čísly obdélník, čtverec a z nich složené rovinné útvary |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Používá s porozuměním základní geografickou, topografickou a kartografickou terminologii. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (savci) - sudokopytníci - nepřežvýkaví - sudokopytníci - přežvýkaví - lichokopytníci adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (savci) práce s atlasem Glóbus a mapa. |
poster - superhrdinové |
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. Posoudí, jak přírodní podmínky souvisí s funkcí lidského sídla. Pojmenuje obecné základní geografické znaky sídel. Popíše, jak lze rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou sebedůvěru. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Čtení z mapy, práce s textem. Funkce lidského sídla. Sídla a sídelní systémy. Možnosti změny člověka. |
Starověká Indie a Čína. Asie - poloha, povrch, vodstvo, podnebí, kultura a obyvatelstvo. |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality. ¨ uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. |
Nácvik a prezentace vybrané písně ve skupině a jejich prezentace. Malba temperovými barvami inspirovaná současnými českými umělci – Jaroslavem Rónou a Petrem Niklem a jejich prezentace // míchání vlastních barevné škály |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
Průpravná cvičení v přehazované, volejbalová průprava. Kondiční formy cvičení. Doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Pokračujeme ve zpracování jednotlivých dřevěných dílů na stavbu "hmyzího hotelu". |
S důrazem na jednotlivé detaily konečného výrobku; snaha o dosažení co největší přesnosti finálního výrobku. |