| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období 1945-1968. Rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí. |
Eco, Saroyan, Orwell, Beckett... literární směry a žánry 2. pol. 20. st. Autorská poetika (na vybraných autorech a dílech) Opakování stavby VJ (věta jednočlenná, větný ekvivalent), stavby souvětí |
|
| Anglický jazyk |
Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Žák vypráví jednoduchý příběh či událost. |
• porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů • vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami • popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. Legendy a příběhy z reálií VB Převyprávění přečteného příběhu/legendy. |
| Španělský jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích |
Popíše osobu s využitím osvojené slovní zásoby, části oblečení a obuvi, co se člověku líbí, co ne. Zapojí se do rozhovoru ohledně nákupu oblečení. |
| Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. |
Zápis a doplňování slov a slovních spojení. Reakce pomocí slov, jednoduchých slovních spojení a vět na otázky týkající se žáka, členů jeho rodiny a kamarádů. Otázky a poskytnutí konkrétních informací, které se vztahují k osvojovaným tématům. |
PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - komunikace. Sloveso tun. Témata: Beim Arzt, Körperteile. |
| Matematicko fyzikální základ |
Formuluje a řeší reálnou situaci pomocí soustav rovnic. Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. Změří elektrický proud a napětí. |
soustavy dvou rovnic o dvou neznámých, slovní úlohy na směsi a úlohy ve kterých se rozděluje celek na nestejné části. Ohmův zákon ověření výpočtu elektrického napětí a proudu, elektrický výkon |
Dne 23. 1. 2020 píšeme písemnou práci Obsah: výpočty el. proudu, napětí a odporu v sério - paralelním zapojení rezistorů, slovní úlohy o pohybu. Bude dále pracovat s fakturou za odběr el. energie. |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů (orgánových soustav) lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro člověka. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. Uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. Usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví. Vyjadřuje vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí. Svěří se se zdravotním problémem a v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - mízní a dýchací soustava viry a bakterie jako pomocník i nebezpečí přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl (infekční onemocnění, onemocnění oběhové a dýchací soustavy) prevence chorob aktivní podpora zdraví problematika zdraví dostupnost lékařských ordinací v okolí školy a bydliště |
PT: Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, komunikace - otevřená a pozitivní komunikace. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, psychohygiena - hledání pomoci při obtížích. |
| Člověk a společnost |
zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí. na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. lokalizuje na mapách jednotlivé kraje ČR a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. Zaujme postoje vůči roli ozbrojených sil ČR při řešení krizí |
- slavné značky, herci doby první republiky, Barrandovské terasy, tramping aj. - národnostní složení - Sudety Mnichovská dohoda 27. leden hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky kraje České republiky Role ozbrojených sil ČR, mezinárodní terorismus, kořeny, obrana proti němu, mezinárodní pomoc |
- práce ve skupinách, vyhledávání informací - opakování, práce s mapou, K. Henlein, opevnění v ČR (referáty) - práce s dokumenty - připomenutí obětí holocaustu - oblasti zaměřené na těžbu a průmysl, známé české značky, sídla a jejich navázanost na průmysl - mezinárodní spolupráce a pomoc při řešení krizí (teroristické útoky, válečné konflikty, přírodní katastrofy) |
| Estetická výchova |
Obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové |
PT: osobnostní a sociální výchova-kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. |
návrh smluv - kupní, pracovní, nájemní… |
|