| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů druhy vedlejších vět |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
• popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami • vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Minulé časy, rodina Počasí a přírodní problémy. |
| Španělský jazyk |
vyplní základní údaje o sobě ve formuláři rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
základní údaje + otázky slovesa ESTAR A SER ENTEREVISTA - četba a překlad článku z časopisu |
- práce s vizitkou + tvorba otázek, rozhovory - rozdíly v užití, nástin předložek pojících se slovesem ESTAR - inspirace k vlastní tvorbě rozhovoru, práce ve dvojici |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
•rozpoznání známých slov a slovních spojení •porozumění významu slov, slovním spojením a větám |
Pořádek slov ve větě. Zápor v německé větě. Tvorba otázek. Téma: Meine Hobbys |
| Matematicko fyzikální základ |
Změří velikost působící síly určí v konkrétní situaci velikost působící síly načrtne a sestrojí rovinné útvary vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data, porová soubory dat |
měření sil výpočet gravitační síly, výpočet tlaku konstrukce čtyřúhelníků (kosodélník, lichoběžník) uzavření čtení z grafů a tabulek. analýza dat. aritmetický průměr, lokální maxima a minima, trend. |
|
| Svět přírody |
Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétním regionu. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovnává jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin. |
funkce a typy krajiny Latinské Ameriky - přírodní podmínky (povrch, vodstvo, podnebí, přírodní krajiny) jednotlivých regionů myšlenková schémata a mapy Latinské Ameriky a jejích jednotlivých regionů charakteristika jednotlivých regionů, prezentace států žáky stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí živočichové) rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí - houbovci) |
|
| Člověk a společnost |
Vymezí vztah křesťanství ke kacířství i jiným věroukám. Rozpozná základní znaky gotiky, uvede jejich představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. Porovnává a přiměřeně hodnotí potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
křížové výpravy, vnitřní rozpory středověké církve gotické umění a vzdělanost, gotické památky orgány státní moci v ČR vztahy mezi světovými regiony |
Bonus: Česká stopa na křížových výpravách PT: Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. |
| Estetická výchova |
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. reprodukuje na základě svých individuálních hudebních schopností a dovedností různé motivy, témata i části skladeb. |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a arevné kvality počítačová grafika, fotografie, video, animace reprodukce zpěvu a jednoduchého doprovodu. |
Papírová vitráž inspirovaná středověkým uměním Přebal LP desky /CD/ hudební plakát/ animace/videoklip Vlastní text k vybrané písni - vymýšlení a nácvik, nahrávání |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
přehazovaná - průpravná cvičení (útok a blok), doplňkové sporty (sálová kopaná, florbal) |
|
| Člověk a svět práce |
Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. |
bankovnictví služby bank, aktivní a pasivní operace |
|