| Český jazyk a literatura |
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek v souvětí uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace |
souřadnost, podřadnost formování novodobého českého národa, "národní obrození" - pojem, fáze; Dobrovský, Jungmann, Palacký, ohlasová poezie; porovnání s evropskou literaturou výběr vhodných jazykových prostředků pro tvorbu útvarů prostě sdělovacích, odborných, publicistických a uměleckých |
7.1. - pololetní písemná práce |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních a neformálních situacích, které se týkají návštěvy lékaře. Reaguje na jednoduché písemné sdělení, ve kterém použije modální slovesa. |
Písemné odpovědi s použitím slovních spojení a vět, které se týkají každodenních činností a způsobu života. Způsobová slovesa, zdravotnictví. |
|
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům |
popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
opakovací test - zvratná slovesa, blízká budoucnost, přídavná jména, denní režim Orientace v prostoru - letiště, město, popis budovy a místnosti, neosobní slovesný tvar HAY - slovní zásoba - město, dům, místnost opakování předložek sloveso IR, viajar práce s textem kresba plánku |
| Německý jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•zápis a doplňování slov a slovních spojení |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace gramatika: Ich möchte + infinitiv předložky se 3. pádem Téma: In der Stadt |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí obraz rovinného útvaru ve středové a osové souměrnosti, určí osově a středově souměrný útvar Využívá s porozuměním vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem. Využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých forem energie a jejich přenosu při řešení konkrétních problémů a úloh |
• osová a středová souměrnost • vyhledávání souměrných útvarů • výkon • příkon • účinnost • druhy energií • přeměna energií • zákon zachování energie |
9. 1. pololetní test |
| Člověk a jeho svět |
. |
|
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozlišuje směsi a chemické látky. Navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém složení, uvede příklady oddělování složek v praxi. Vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení. Vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
názvy a značky chemických prvků stejnorodé a různorodé směsi oddělování složek směsí hmotnostní zlomek a koncentrace roztoků faktory ovlivňující rychlost rozpouštění pevné látky nasycené a nenasycené směsi složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy, půdní typy; hospodářský význam půd ochrana životního prostředí, chráněná území, globální problémy a jejich řešení |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie - stejnorodost a různorodost Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - zážitky a zkušenosti z Evropy a světa |
| Člověk a společnost |
Orientuje se v počátku 19. století v Habsburské monarchii. Zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. |
Doba předbřeznová v Habsburské monarchii. Hledání informací o situaci v Austrálii a o smrti generála Sulejmáního. |
PT- Mediální výchova, práce s informacemi, zpravodajství. |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla |
Architektura je řeč – návrh vlastní architektury inspirované citátem a dílem Daniela Liebeskinda. K ročníkovému projektu. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v košíkové. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady pohybové dovednosti - herní kombinace odbíjená. Spolurozhoduješ jednoduché hry a soutěže. Z nabídky dokážeš vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. Z různých způsobů chování lidí vyvozuje osobní zodpovědnost ve prospěch aktivní podpory zdraví. |
košíková doplňkové sporty PT: Osobnostní a sociální výchova - morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. mezilidské vztahy, komunikace kondiční programy zdraví životní styl |
" můj den se spolužákem" |
| Člověk a svět práce |
Na příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH. |
tvorba ceny |
|