| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů druhy vedlejších vět (opakování - větné členy, věta hlavní a vedlejší) |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami • popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami - psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Minulé časy průběhový a prostý. Rodina |
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a dalších osvojovaných témat rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
přídavná jména sloveso ESTAR |
rozšíření slovní zásoby, antonyma - opakovací test opakování slovesa ser, nové sloveso být - ESTAR (rozdíly) jméno, věk, bydliště, rodinný stav, oblíbené činnosti |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
•rozpoznání známých slov a slovních spojení •porozumění významu slov, slovním spojením a větám |
Pořádek slov ve větě. Zápor v německé větě. |
| Matematicko fyzikální základ |
vyhledává, vyhodnocuje a zpracovává data, porovná soubory dat načrtne a sestrojí základní rovinné útvary |
práce s daty, maximum, minimum četnost, průměr Konstrukce kosodélníků. |
8.1. pololetní písemná práce 13.1. "poslední šance" |
| Svět přírody |
Přiměřeně hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Rozezná hranice mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétním regionu. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
krajinná sféra (funkce a typy krajiny) na příkladu Latinské Ameriky - přírodní podmínky (povrch, vodstvo, podnebí, přírodní krajiny) prostorové složky krajiny - základní místopisné prvky Latinské Ameriky myšlenková schémata a myšlenkové mapy Latinské Ameriky a jejích jednotlivých regionů |
|
| Člověk a společnost |
Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. |
- Struktura středověké společnosti - Základní znaky románského slohu |
- opakování: slepá mapa Evropy - práce se školním atlasem |
| Estetická výchova |
na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
pohybová improvizace výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
Just dance, vymýšlení pohyb. doprovodu k vybrané písni a jejich prezentace. Návrh a tvorba rozety/vitráže inspirované středověkými vitrážemi |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
přehazovaná, florbal, míčové a pohybové hry basketbalová a volejbalová průpravná cvičení |
|
| Člověk a svět práce |
Vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí. Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení. |
bankovnictví služby bank, aktivní a pasivní operace |
|