| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české literatuře v období meziválečné avantgardy. Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace a v letech 1945-68. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. |
Karel Čapek Přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války a období do r. 1968 Uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí Funkční styly a jejich specifika |
Celodenní projekt k osobnosti K. Čapka |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
• vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených vhodnými spojkami • popis událostí za pomocí vět logicky řazených za sebou • popis plánů ve smysluplném navazujícím projevu • porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí. Závěr tématu zdraví Legendy a příběhy z reálií VB |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům PT: Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj – Komunikace. |
porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům, zákazům užívaných v každodenním životě |
Orientace při nákupech - sloveso CONTAR, VALER. Nápisy - sleva, výprodej aj. Dialogy v obchodě. |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace. Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. |
Opakování následující gramatiky: -slovosled ve vedlejší větě - spojky weil, dass -stupňování přídavných jmen -zvratná slovesa -rozkazovací způsob, modální slovesa -skloňování tázacích zájmen WER/WAS. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. Shrnující test (sk. pí uč. Hamerníkové) - pátek 10.1. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací (Osobnostní a sociální výchova - Osobnostní rozvoj - Kreativita). |
Ohmův zákon - další výpočty elektrický výkon, spotřeba el. energie pohybové slovní úlohy |
práce s fakturou za dodávku elektrické energie budeme řešit "poslední šance" dle dohody z posledního týdne roku 2019 |
| Svět přírody |
Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života. Aplikuje a poskytuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Uplatňuje osvojené způsoby rozhodování, chování a jednání v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami. Aktivně předchází situacím ohrožení zdraví a osobního bezpečí, v případě potřeby poskytne adekvátní první pomoc. |
stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - cévní a mízní soustava přehled běžných onemocnění, úrazů a jejich prevence, léčba; zdravý životní styl zásady poskytování první pomoci, ošetřování běžných poranění prevence chorob situace ohrožující zdraví, rizikové činnosti, prevence, první pomoc |
|
| Člověk a společnost |
zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky. hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. |
vznik a dějiny Československa ( národnostní politika, společenské a politické změny, kulturní život) - druhá světová válka - příčiny ( opakování) hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky přírodní poměry a zdroje České republiky |
- práce ve dvojici (zadané téma pak shrnuto několika větami a zpracováno do prac. listu )- např. firmy, filmy, Barrandov, architektura aj. 14, ledna - test situace v Německu, mnichovská dohoda, referáty - obyvatelstvo, podnebí, vodstvo, pohoří ČR |
| Estetická výchova |
Porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. Užívá k tvorbě některé metody uplatňované v současném výtvarném umění a digitálních médiích - počítačová grafika, fotografie, video, animace. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
Utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla Počítačová grafika, fotografie Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové,kondiční formy cvičení, sportovní gymnastika, doplňkové sporty rozcvičení, strečink, kompenzace, relaxace |
Osobnostní a sociální výchova-osobnostní rozvoj-kooperace, kompetice Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj-sebepoznání, sebepojetí |
| Člověk a svět práce |
objasní význam právní úpravy důležitých vztahů - vlastnictví, pracovní poměr, manželství. |
návrh smluv - kupní, pracovní, nájemní… |
základní rozdíly mezi smlouvami |