| Český jazyk a literatura |
Čteš malá tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Plynule čteš věty. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Rozumíš písemnému zadání. (porozumí písemným pokynům přiměřené složitosti) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) |
písmena abecedy (rozpoznávání malých tiskacích písmen), technika čtení slov technika čtení jednoduchých vět a textů - O hasicím přístroji, O lidech úhledný, čitelný a přehledný písemný projev - Písanka 2 správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku čtení s porozuměním návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. |
| Člověk a jeho svět |
Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) čtení a zápis čísel do 18 Umíš hodiny a využíváš časové údaje. (využívá časové údaje při řešení různých situací v denním životě, rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) |
čtení a zápis čísel do 20 porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 20, značky <, >, = číselná osa zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 18 číselná řada pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi řešení a tvorba slovních úloh o běžných situacích, které děti znají Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů orientace v čase; běžně používané časové jednotky základní změny v přírodě v průběhu roku - domácí zvířata |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů |
| Kultura ducha a těla |
Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) zvládá jednoduchá speciální cvičení související s vlastním oslabením. |
malba pampelišky vodovými barvami výroba papírového kohoutka čapí hnízdo rozvoj hlavového tónu správné dýchání Když jsem já soužil zdravotní TV, kompenzační, vyrovnávací a relaxační cvičení - jóga se zvířátky |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. |