| Český jazyk a literatura |
Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Kontroluješ vlastní písemný projev. (kontroluje vlastní písemný projev) Umíš naslouchat druhým. (naslouchá partnerovi při komunikaci) Umíš pozdravit, požádat, poděkovat a omluvit se. (používá vhodných forem pozdravu, poděkování a omluvy) |
písmena abecedy (rozpoznávání velkých tiskacích písmen) - CH,F,G, čtení krátkých i delších slov. sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza) souhlásky a samohlásky, dvojhlásky dlouhé a krátké samohlásky úhledný, čitelný a přehledný písemný projev - opis slov, diktát, autodiktát, doplňování slov do vět příprava na psací písmo - prvky z psacích písmen l,a,e,i,u návyky spojené s kontrolou a opravou vlastní práce - opis slov, diktát, autodiktát, doplňování slov do vět role při komunikaci pozdrav, poděkování a omluva v různých komunikačních situacích |
Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení dovednosti řešení problémů. Osobnostní a sociální výchova, mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy, respektování, empatie. |
| Člověk a jeho svět |
Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Porovnáváš čísla do 20. (porovnává přirozená čísla do 1 000, užívá a zapisuje vztah rovnosti a nerovnosti) Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků) Orientuješ se v číselné řadě do 20. (užívá lineární uspořádání; zobrazí číslo na číselné ose) Řešíš a tvoříš slovní úlohy. (řeší a tvoří úlohy, ve kterých aplikuje a modeluje osvojené početní operace) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) |
čtení a zápis čísel do 12 bez přechodu přes desítku porovnávání množství a jejich číselných vyjádření v oboru 0 - 12, značky <, >, =, rozklad čísel počítání předmětů vytváření skupin předmětů o daném počtu krokování, stavby z kostek, sčítací trojúhelníky číselná osa zobrazování čísla na číselné ose v oboru 0 - 12 číselná řada pojmy: před, za, hned před, hned za, mezi řešení slovních úloh o běžných situacích, které děti znají základní změny v přírodě v průběhu roku - zima |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - poznávání lidí - rozvoj pozornosti vůči odlišnostem a hledání výhod v odlišnostech. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - řešení problémů |
| Kultura ducha a těla |
Při výtvarném tvoření využíváš své zkušenosti a fantazii. (v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti, uplatňuje při tom v plošném i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky a jejich kombinace) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Hraješ na hudební nástroje. (využívá jednoduché hudební nástroje k doprovodné hře) Všímáš si svých spolužáků a nabídneš pomoc. (reflektuje situaci druhých a adekvátně poskytuje pomoc) |
zvládá jednoduchá speciální cvičení související s vlastním oslabením. různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování, kresba, malba a prostorová tvorba hra s barvou experimentování s různými výrazovými prostředky a materiály pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení; pohybová tvořivost rozvoj hlavového tónu správné dýchání hra nejjednodušších doprovodů na Orffovy nástroje zájem o druhé zdravotní TV, kompenzační, vyrovnávací a relaxační cvičení |
Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce. Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj schopností a dovedností výtvarného vyjádření. |