| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v době fašistické okupace. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uplatňuje zásady pravopisu. |
Přehled a ukázky světové a české literatury v období 2. světové války Uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí Souhrnné opakování a procvičování pravopisných zásad |
|
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
• poskytování informací týkajících se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět • popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Lidské tělo, zdraví a nemoci - rozšíření slovní zásoby, popis prostředí. Rozhovor u lékaře/v nemocnici. Oslavy Vánoc v anglicky mluvících zemích |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. |
Stupňování přídavných jmen. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. Vánoční zvyky a tradice v Čechách a v německy mluvících zemích. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. Nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací (Osobnostní a sociální výchova - Osobnostní rozvoj - Kreativita). Užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů. |
Ohmův zákon a jeho aplikace v seriovo -paralelním zapojení. procvičování úloh a prohlubování dovedností |
Ve čtvrtek 12. 12. 2019 píšeme druhou písemnou práci. |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. |
názvosloví derivátů uhlovodíků - karbonylové sloučeniny, karboxylové kyseliny v praxi významné karbonylové sloučeniny a karboxylové kyseliny zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a v běžném životě |
|
| Člověk a společnost |
- zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým nerovnoměrnost vedla ( kulturní, společenské a hospodářské rozdíly mezi evropskými státy) (PT: Multikulturní výchova, kulturní diference - základní problémy sociokulturních rozdílů v České republice.) hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. |
vznik a dějiny Československa ( národnostní politika, společenské a politické změny, kulturní život) - romská problematika ( zákon z roku 1927) hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky přírodní poměry a zdroje České republiky územní jednotky státní správy a samosprávy krajské členění České republiky kraje České republiky |
testování HistoryLab ( přínos rozhlasu, k čemu jsou nám symboly) odevzdání referátů do 17.12. |
| Estetická výchova |
Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. Porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
Hudba v proměnách času, hudební skupiny, interpreti, žánry... Výtvarné práce spojené s vánoční výzdobou školy. |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče, rozhodčího, diváka, organizátora. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, doplňkové sporty rozcvičení, strečink, kompenzace, relaxace |
Osobnostní a sociální výchova-osobnostní rozvoj-sebepoznání, sebepojetí Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj-kooperace, kompetice |
| Člověk a svět práce |
uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. přiměřeně uplatňuje svá práva spotřebitele a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. |
reklamace, reklamační řád, základní práva spotřebitele práva osoby jako spotřebitele, práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo |
|