| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období meziválečné avantgardy a v průběhu 2. sv. války. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Uplatňuje zásady pravopisu |
Přehled a ukázky světové a české literatury v období mezi světovými válkami a během 2. sv. války. Znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, subjektivní a objektivní slohotvorné činitele, publicistický styl jako vlivný faktor vývoje a stavu společnosti Korekturní cvičení, diktát |
27.11. test z dosud probrané literatury |
| Anglický jazyk |
Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text) • zapojování se pomocí slovních spojení a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Lidské tělo a zdravý životní styl. Modální sloveso "should". |
| Španělský jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů porozumění jednoduchým otázkám souvisejícími s osvojovanými tématy |
Vazba ESTAR + GERUNDIO, nepřízvučná zájmena a jejich užití v textu. Písemná práce na slovní zásobu - la ropa (oblečení). |
| Německý jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny přátel a každodenních činností. Stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace. Tvorba otázek. |
Stupňování přídavných jmen. Zvratná slovesa. Témata: Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. |
| Matematicko fyzikální základ |
Aplikuje znalost úprav lomených výrazů při řešení složitějších úloh; sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správě schéma reálného obvodu; změří elektrický proud a napětí; měření elektrického napětí a proudu využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů. |
složitější lomené výrazy, úpravy fyzikálních vzorců; elektrické obvody s uzly a více spotřebiči - praktická cvičení i s aplikací; zapojení voltmetru a ampérmetru do elektrického obvodu; výpočty dle Ohmův zákon. |
Budeme psát druhou písemnou práci na úpravy výrazů (kombinace operací) a realizovat praktická cvičení na zapojování el. obvodů. |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. |
chemická vazba, názvosloví organických sloučenin v praxi významné alkoholy, fenoly, dusíkaté deriváty a karbonylové sloučeniny zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a v běžném životě |
|
| Člověk a společnost |
charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět. rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu. rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů. objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. vymezí a lokalizuje region Prahy. hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu. hodnotí na přiměřené úrovni možnosti dalšího rozvoje pražského regionu hodnotí na přiměřené úrovni vztah městských částí, Prahy jako celku a státu. |
totalitní systémy nacismus - základní pojmy věda, kultura, společnost - svět ve 20. a 30. letech malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy charakteristika pražského regionu přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy možnosti rozvoje Prahy územní jednotky státní správy a samosprávy |
test 26. a 29.11. vyvozování z ukázek pramenů, ukázka z knihy Mein Kampf Hitlerovi muži referáty |
| Estetická výchova |
Pařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. Porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami |
Hudba v proměnách času Znaky hudebních stylů a žánrů |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Aktivně vstupuje do organizace svého pohybového režimu, některé pohybové činnosti zařazuje pravidelně a s konkrétním účelem. |
útočné a obranné herní systémy v odbíjené a košíkové, doplňkové sporty rozcvičení, strečink, kompenzace, relaxace |
Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj-kooperace, kompetice Osobnostní a sociální výchova-osobnostní rozvoj-sebepoznání, sebepojetí |
| Člověk a svět práce |
uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. přiměřeně uplatňuje svá práva spotřebitele a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. |
reklamace, reklamační řád, základní práva spotřebitele práva osoby jako spotřebitele, práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo |
|