| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období meziválečné avantgardy. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Identifikuje se s pozitivními prosociálními vzory. V připraveném i improvizovaném mluveném projevu vhodně užívá verbálních, nonverbálních i paralingválních prostředků řeči. |
česká meziválečná próza uplatnění jednotlivých slovních druhů ve skladbě věty jednoduché a skladbě souvětí znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, subjektivní a objektivní slohotvorné činitele, publicistický styl jako vlivný faktor vývoje a stavu společnosti pozitivní vzory během sametové revoluce útvary řečnického stylu, příprava mluveného projevu, projev |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
• porozumění běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů • popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět |
Průřezová témata: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - reálie anglicky mluvících zemí. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - demokratické tradice anglicky mluvících zemí. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Lidské tělo, zdraví a nemoci - rozšíření slovní zásoby, popis prostředí. V učebnici závěr lekce 2 a úvod do lekce 3. |
| Španělský jazyk |
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů PT: Multikulturní výchova - Multikulturalita. |
užívání základních zdvořilostních obratů jednoduché rozhovory, poskytnutí základní informace, otázka na konkrétní informaci |
Nová slovní zásoba -téma La ropa. La ropa tradicional en Hispanoamérica. |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Multikulturní výchova - Multikulturalita. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života. Porozumění významu slov, slovním spojení a jednoduchým větám. |
Zvratná slovesa. Stupňování přídavných jmen. Témata: Kultur in dem tschechischen und deutschsprachigen Raum. Mein Zimmer, Mein Haus, Wohnen-Anzeige. |
| Matematicko fyzikální základ |
Sčítá a odečítá lomené výrazy. Řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy. Změří elektrický proud a napětí. |
sčítání a odečítání lomených výrazů konstrukční úlohy využívající pojmu množina bodů daných vlastností a dalších vlastností rovinných výrazů měření elektrického napětí a proudu |
budeme psát písemnou práci na procvičení sčítání a odčítání lomených výrazů a čtení schémat el. obvodů. |
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny, pojmy užívá ve správných souvislostech. Rozliší nejjednodušší uhlovodíky, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. Zhodnotí užívání fosilních paliv a vyráběných paliv jako zdrojů energie a uvede příklady produktů průmyslového zpracování ropy. Rozliší vybrané deriváty uhlovodíků, uvede jejich zdroje, vlastnosti a použití. |
chemická vazba, názvosloví jednoduchých organických sloučenin v praxi významné uhlovodíky - alkany, alkeny, alkyny, areny paliva - uhlí, ropa, zemní plyn, průmyslově vyráběná paliva v praxi významné alkoholy, fenoly, halogenderiváty |
|
| Člověk a společnost |
uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků, orientuje se na časové ose a v historické mapě rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro svět objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání. hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském a světovém kontextu. hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry a přírodní zdroje České republiky v evropském a světovém kontextu. lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska osídlení. lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit. |
- doba normalizace a roku 1989 podoba demokracie po první světové válce fašismus, nacismus, totalitní systémy malý a velký státní znak, státní vlajka, pečeť, hymna, prezidentská standarta, státní barvy hospodářský potenciál a lidské zdroje České republiky přírodní poměry a zdroje České republiky krajské členění České republiky kraje České republiky |
příprava na projekt 15.11., práce s prameny, týmová výuka fašismus, nacismus, hospodářská krize učebnice str. 26 - 35 zhlédnutí dokumentu, vyhledávání informací, práce s dobovým tiskem Mein Kampf- ukázka s komentářem |
| Estetická výchova |
Zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. Porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami. |
hudba v proměnách času hudební žánry a jejich specifika na konkrétních příkladech |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Spolurozhoduje osvojené hry a soutěže. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Užívá osvojované názvosloví na úrovni cvičence, rozhodčího, diváka, čtenáře novin a časopisů, uživatele internetu. |
herní kombinace v odbíjené a košíkové, doplňkové sporty-florbal |
|
| Člověk a svět práce |
uplatňuje práva spotřebitele a vysvětlí, jak se bránit v případě jejich porušení. přiměřeně uplatňuje svá práva spotřebitele a respektuje práva a oprávněné zájmy druhých lidí. |
reklamace, reklamační řád, základní práva spotřebitele práva osoby jako spotřebitele, práva osob, kategorický imperativ jako globálně přijímané pravidlo |
|