| Český jazyk a literatura |
samostatně připraví a s oporou o text přednese referát; rozpoznává základní rysy významného individuálního autorského stylu v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji (konfrontace informačních zdrojů) PT: mediální výchova různé typy sdělení - reklama, zpráva; ... rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj (manipulační techniky, typy tiskovin, bulvární tisk) - PT: osobnostní a sociální výchova, obrana proti agresi a manipulaci |
romantismu (osvícenství, preromantismu) ve světě ohýbání slov cizího původu skloňování vlastních jmen cizího původu |
test test ročníkový projekt - neverbální komunikace; argumentace |
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace, které se týkají zdravotních problémů a na podobné otázky taky odpovídá. Rozumí krátkým a jednoduchým textům, které se týkají Vánoc. |
Zjišťování informací v běžných situacích za použití známých slovních spojení a vět. Způsobová a frázová slovesa. Tradice, zvyky, porovnání oslav Vánoc u nás a v anglicky mluvících zemích. |
|
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat La Navidad |
ir a + inf., tener que + inf. - překlad textu La Navidad ( ir a + inf.) |
Mi pareja ideal - samostatná práce La Navidad - opakování slovní zásoby, hra, práce s video ukázkou, výroba přání, villancicos |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života •porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět •psaní slov, jednoduchých slovních spojení a vět týkajících se jeho osoby, rodiny, přátel a každodenních činností •stavba vět, ve kterých se sdělují konkrétní informace •tvorba otázek |
Gramatika: Vazba ich möchte + infinitiv. Předložky se 3. pádem. Témata: Mein Tagesprogramm Advent und Weihnachtszeit PT: Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech - objevujeme Evropu a svět. |
| Matematicko fyzikální základ |
Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů Užívá metrické vlastnosti rovinných útvarů při řešení úloh a praktických problémů Určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa Analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematckého aparátu |
kruh, trojúhelník, čtyřúhelník Pythagorova věta v rovině Přeměna energie - polohová, pohybová Konstrukce trojúhelníku, čtyřúhelníku |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje chemické prvky, pojmy užívá ve správných souvislostech. Určí společné a rozdílné vlastnosti látek. Rozlišuje směsi a chemické látky. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. Porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy. Rozlišuje hlavní půdní typy a půdní druhy v naší přírodě. |
názvy a značky chemických prvků vlastnosti látek - hustota, rozpustnost, vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti a stav látek stejnorodé a různorodé směsi zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a běžném životě; bezpečnostní značky a bezpečnostní věty - H a P věty složení, vlastnosti půdy, půdotvorní činitelé půdní druhy a půdní typy; hospodářský význam půd |
PT: Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - svět z pohledu chemie Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - usuzování a ověřování Osobnostní rozvoj, rozvoj schopností poznávání - stejnorodost a různorodost Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - zemědělství a životní prostředí, ekologické zemědělství |
| Člověk a společnost |
Zhodnotí nabídku kulturních institucí a cílen z ní vybírá akce, které ho zajímají. |
představení jednoho pražského divadla debata o střelbě v Ostravě |
PT - Mediální výchova |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla |
Architektura je řeč – návrh vlastní architektury inspirované citátem a dílem Daniela Liebeskinda. K ročníkovému projektu. |
| Tělesná výchova |
Spolurozhoduješ jednoduché hry a soutěže. Zvládáš v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - herní kombinace v košíkové. Zvládáš v souladu s individuálními předpoklady pohybové dovednosti - herní kombinace odbíjená. Zorganizuješ v týmu jednoduché turnaje, závody, turistické akce na úrovni školy. Samostatně se připravíš před pohybovou činností a ukončíš ji ve shodě s hlavní činností. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svoji činnost. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. Z nabídky dokážeš vybrat vhodný rozvojový program ke zlepšení své tělesné zdatnosti. Upravíš pohybovou aktivitu vzhledem k údajům o znečištění ovzduší. |
Prevence a programy podpory zdraví PT: Osobnostní a sociální výchova - morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. mezilidské vztahy, komunikace |
Londýnské schody - příprava poster - podpora zdraví |
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
složenky |
test |