| Český jazyk a literatura |
uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova v písemném projevu používá správné tvary běžně užívaných cizích slov, pravopis morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý a logicky uspořádaný text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (PT: mediální výchova - tvorba mediálního sdělení, práce v realizačním týmu); znaky textu odborného, uměleckého, publicistického, prostě sdělovacího, funkční styl, .. (PT: stavba mediálního sdělení, fungování a vliv médií, ...) |
romantismus ve světě novinová zpráva |
referáty dětí |
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje ke zdravotnímu problému. Zapojování se pomocí slovních spojení, frází a vět do krátkého a jasně strukturovaného rozhovoru. |
|
| Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
zvratná slovesa me gusta, me encanta - co se mi líbí |
- vypráví o osobě, svém denním režimu, svých zájmech - nová slovní zásoba - Mi ropa - reaguje na otázky Mi pareja ideal vazba IR + infinitiv - blízká budoucnost |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
•rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života •porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět •rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života |
Gramatika: Vazba ich möchte + infinitiv. Předložky se 3. pádem. Slovesa s odlučitelnou předponou Téma: Mein Tagesprogramm |
| Matematicko fyzikální základ |
odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů analyzuje a řeší aplikační geometrické úlohy s využitím osvojeného matematického aparátu určí v jednoduchých případech práci vykonanou silou a z ní určí změnu energie tělesa |
trojúhelník, čtyřúhelník kruh, kružnice Konstrukce trojúhelníků práce a energie tělesa |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskyt a použití. Uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění. Uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů. Charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími přírodními jevy a jejich doprovodné jevy, popíše jejich dopady a ochranu před nimi. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor - hydrosféra, atmosféra fyzickogeografická sféra - hydrosféra, atmosféra destilovaná, pitná a odpadní voda; výroba pitné vody, čistota vody čistota vody, čistota a složení ovzduší význam podnebí a vliv počasí na život organismů mimořádné události způsobené přírodními vlivy v ČR i ve světě, ochrana při mimořádných událostech |
PT: Environmentální výchova, základní podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí - nutnost ochrany vody, zdroje znečištění. Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - ekologie |
| Člověk a společnost |
Zná důvody rozpoutání Velké francouzské revoluce, její průběh i důsledky, jaké měla. Seznamuje se s politickými událostmi roku 1989, které vedly k 17. listopadu. Vysvětlí vznik USA. |
pád Bastily průběh revoluce Francie republikou celoškolní projektové aktivity anglické osady, nezávislost, boje, důsledky vzniku USA USA dnes - jednotlivé americké státy |
PT- Výchova demokratického občana |
| Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření. vytváří a volí jednoduché doprovody. |
utváření a uplatnění komunikačního obsahu výtvarného díla rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti, zachycování rymtu a melodie |
Pozdní barok, rokoko, klasicismus – seznámení s možnostmi interpretace obrazů. Koláž – interpretace historické malby v kontextu současných dějin. Nácvik a prezentace vybrané moderní písničky s doprovodem na rytmické hudební nástroje. |
| Tělesná výchova |
Zařazuje pravidelně a samostatně do svého pohybového režimu speciální vyrovnávací cvičení související s vlastním oslabením, usiluje o jejich optimální provedení. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role rozhodčího, diváka, organizátora. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svoji činnost. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
speciální vyrovnávací cvičení košíková doplňkové sporty práva a povinnosti rozhodčího, diváka Prevence a programy podpory zdraví PT: Osobnostní a sociální výchova - morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. |
Sportovní dokument |
| Člověk a svět práce |
Uvede příklady použití debetní a kreditní karty, vysvětlí jejich omezení Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
služby bank, aktivní a pasivní operace základní operace platebního styku v domácnost |
|