| Český jazyk a literatura |
rozpoznává manipulativní komunikaci v masmédiích a zaujímá k ní kritický postoj (manipulační techniky, typy tiskovin, bulvární tisk) - PT: osobnostní a sociálnívýchova, obrana proti agresi a manipulaci odlišuje ve čteném nebo slyšeném textu fakta od názorů a hodnocení (PT: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálního sdělení - pěstování kritického přístupu ke zpravodajství a reklamě; rozlišování zábavních prvků, hodnotících, reklamních, ...) ověřuje fakta pomocí otázek nebo porovnáváním s dostupnými informačními zdroji (konfrontace informačních zdrojů) PT: mediální výchova různé typy sdělení - reklama, zpráva; ... uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova |
bulvární a seriózní novinová zpráva romantismus ve světě přívlastek volný a těsný, přístavk |
|
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká řešení globálního problému. Napíše krátký text, který se týká osobnosti, kterou si zvolí. |
Popíše své zkušenosti, problémy, řešení. Použití předpřítomného a minulého času ve větách. Nepravidelná slovesa. |
Opakovací test. |
| Španělský jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
překlad zvratná slovesa užití me gusta, me encanta |
překlad písně s využitím slovníků, poslechové cvičení PT: Multikulturní výchova - opakovací test (shrnutí sloves), zhodnocení komiksu - vypráví o osobě, svém denním režimu, svých zájmech - nová slovní zásoba - Mi ropa |
| Německý jazyk |
Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Téma: Mein Haus, meine Wohnung, mein Zimmer - dokončení |
| Matematicko fyzikální základ |
Zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic Odhaduje a vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů |
• vzájemná poloha přímky a kružnice • vzájemná poloha kružnic • trojúhelník, čtyřúhelník • kruh, kružnice |
|
| Člověk a jeho svět |
Porozumění základním ekonomickým pojmům |
práce s programem Tajuplná cesta |
|
| Svět přírody |
Objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života. Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Rozlišuje důsledky vnějších geologických dějů, včetně oběhu vody. Rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití. Uvede příklady znečišťování vody v pracovním prostředí a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace znečištění. |
fyzickogeografická sféra - pomocník i nebezpečí fyzickogeografická sféra - složky a prvky oběh vody v přírodě destilovaná, pitná a odpadní voda; výroba pitné vody, čistota vody čistota vody, vliv člověka na životní prostředí |
PT: Environmentální výchova, základní podmínky života, lidské aktivity a problémy životního prostředí - nutnost ochrany vody, zdroje znečištění Environmentální výchova, lidské aktivity a problémy životního prostředí - ekologie |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje modernizaci společnosti na sklonku 18. století. Uvádí příčiny vzniku USA. |
Rusko - Petr Veliký, vláda Kateřiny Veliké americká revoluce, vznik USA |
|
| Estetická výchova |
ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků |
uplatnění podnětů při vlastní tvorbě výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis |
Perokresba - návrh vlastní bankovky Porovnání pozdně barokního a klasicistního umění, popis a pokus o interpretaci vybraného uměleckého díla |
| Tělesná výchova |
Samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální dovednosti k regeneraci organismu, překonání únavy a předcházení stresovým situacím. V případě potřeby vyhledá odbornou pomoc. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svoji činnost. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
PT: osobnostní a sociální výchova - osobnostní rozvoj - psychohygiena - zvládání stresových situací) individuální rozcvičení,strečink, kompenzace před a po ukončení hodiny bezpečnost při pohybových činnostech - první pomoc při TV, sportu Prevence a programy podpory zdraví PT: Osobnostní a sociální výchova - morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. |
sportovní záznam sportovní dokument košíková, doplňkové sporty |
| Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché operace platebního styku a domácího účetnictví. |
na základě aplikace Tajuplná cesta |
|