| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů zvuková stránka jazyka, výslovnost, intonace projevu, přízvuk slovní, výslovnost běžně užívaných jmen cizího původu čtenářský deník |
test |
| Anglický jazyk |
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
- porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) - popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět |
Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění. Rodina a životní fáze |
| Španělský jazyk |
sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
Jak neformálně reagovat v rozhovoru, jak se zeptat, když nerozumíme dobře, jak vyjádřit překvapení a údiv, jak zesílit význam, jak vyjádřit, že se něco líbí či nelíbí.Téma Vánoce a oslavy vánočních svátků napříč kontinenty. Slovní zásoba: Vánoce |
-spojené hodiny - práce se slovníkem výroba vánočních přání překlad textu villancicos - koledy |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
•rozpoznání známých slov a slovních spojení •porozumění významu slov, slovním spojením a větám |
Pořádek slov ve větě. Zápor v německé větě. Témata: Meine Hobbys, Advent, Weihnachten |
| Matematicko fyzikální základ |
Načrtne a sestrojí rovinné útvary určí v konkrétní situaci druhy sil působící na těleso, jejich velikost a výslednici. využívá Newtonovy zákony (zákon akce a reakce) |
rýsování rovnoběžníku skládání různoběžných sil, skládání rovnoběžných sil, rozklad sil Newtonův zákon akce a reakce. |
16.12. - pololetní písemná práce s tématy viz web a informace v hodině. |
| Svět přírody |
Přiměřené hodnotí geografické objekty, jevy a procesy v krajinné sféře, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Rozezná hranice mezi podstatnými prostorovými složkami v krajině. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétních regionech. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro prostorové vnímání, hodnocení míst, objektů, jevů a procesů v nich. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro vytváření postojů k okolnímu světu. |
geografie Latinské Ameriky - přírodní sféra a její vliv na rozmístění obyvatelstva apod. krajinná sféra myšlenková schémata a mapy Latinské Ameriky - místopisné pojmy a regiony myšlenková schémata a mapy - rozmístění jednotlivých objektů a jevů v závislosti na přírodních podmínkách obyvatelstvo Latinské Ameriky |
Latinská Amerika - tvorba obrysové mapy s nejdůležitějšími místopisnými pojmy (povrch, vodstvo, členitost, státy, hlavní města) - Hravý Zeměpis 7 - jednotlivá cvičení k Latinské Americe - regiony Latinské Ameriky |
| Člověk a společnost |
Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Vymezí úlohu křesťanství a víry v životě středověkého člověka, konflikty mezi světskou a církevní mocí. Rozlišuje a porovnává úkoly jednotlivých složek státní moci ČR, jejich orgánů a institucí. |
- Struktura středověké společnosti - Základní znaky románského slohu - Křesťanské svátky a tradice orgány státní moci v ČR |
dokončení: První Přemyslovci PT: Výchova demokratického občana, občanská společnost a škola – demokratické principy a hodnoty v každodenním životě školy. |
| Estetická výchova |
na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
pohybová improvizace výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis |
Just dance, vymýšlení pohyb. doprovodu k vybrané písni a jejich prezentace. Návrh a tvorba rozety/vitráže inspirované středověkými vitrážemi |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
přehazovaná, florbal, míčové a pohybové hry basketbalová a volejbalová průpravná cvičení |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
skládání vánočních origami |
|