| Český jazyk a literatura |
Odlišuje spisovný a nespisovný projev. Uvádí základní literární směry české středověké literatury do počátku 15. století a jejich významné představitele. Spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova. Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. |
vrstvy spisovné češtiny (čeština hovorová), vrstvy nespisovného jazyka (poloútvar národního jazyka - slang, profesní mluva, argot) staroslověnské písemnictví, latinsky a česky psaná literatura českých autorů zvuková stránka jazyka, výslovnost, intonace projevu, přízvuk slovní, výslovnost běžně užívaných jmen cizího původu popis (výrobku, uměleckého díla, pracovního postupu) |
písemná práce |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Žák popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
- psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou - popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití jednoduchých vět |
Opakování časů přítomných a minulého času. Popis fází života. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat |
sloveso TENER - procvičování, slovesa 1.-3- třídy |
tvorba jednoduchých vět, časování sloves pravidelných, odpovědi na jednoduché otázky opakování číslovek -poslechová cvičení úvod téma Navidad |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. |
•představování sebe a členů rodiny, sdělení informací, popis skutečností •rozpoznání známých slov a slovních spojení •porozumění významu slov, slovním spojením a větám" •zápis a doplňování slov či slovních spojení číselné i nečíselné povahy |
Tvorba otázek. Pořádek slov ve větě. Zápor v německé větě. Témata: Meine Hobbys, Advent, Weihnachten |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje vztah přímé a nepřímé úměrnosti určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich velikosti, směry a výslednici; |
Procvičování přímé a nepřímé úměrnosti. Trojčlenka. Síla. Zavedení pojmu. druhy sil. výslednice sil. skládání sil. |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
rozeznání a zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin (plazi - ještěři, hadi, krokodýli, želvy) etologie živočichů způsob jejich života (plazi) přizpůsobení živočichů různým podmínkám prostředí (plazi) význam a plazů v přírodě i pro člověka zásady bezpečnosti při styku s živočichy |
Plazi - stavba těla - vnitřní i vnější - rozdělení do jednotlivých skupin - nejdůležitější zástupci plazů, jejich výskyt Učebnice Přírodopis 7 - str. 17-22 |
| Člověk a společnost |
Ilustruje postavení jednotlivých vrstev středověké společnosti. Rozpozná základní znaky období románského, uvede jeho představitele a příklady významných kulturních památek z tohoto období. Rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v chování lidí. |
- struktura středověké společnosti - románské umění a vzdělanost, románské památky - jak rozumět pojmům rasismus, xenofobie a extremismus v minulosti a v současném světě |
(PT:Multikulturní výchova, multikulturalita - kulturní diference jako obohacující prvek.) |
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. na základě individuálních hudebních schopností a pohybové vyspělosti předvede jednoduchou pohybovou vazbu |
výtvarné umění období probíraného souběžně v oboru dějepis pohybová improvizace |
Tvorba uměleckých děl inspirovaných středověkým uměním – iniciála, erb Just dance, tvorba pohybového doprovodu k vybrané písni. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
přehazovaná, florbal, míčové a pohybové hry basketbalová a volejbalová průpravná cvičení |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví podle návodu, náčrtu, plánu, jednoduchého programu daný model. Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
skládání origami |
|