| Český jazyk a literatura |
Rozliší a doloží způsoby obohacování sl. zásoby, tvoření slov, rozpoznává přenesená pojmenování (slovní obrat, rčení) Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů |
obohacování slovní zásoby prezentace napsaného textu před třídou pravopisná cvičení |
|
| Anglický jazyk |
Žák se zeptá na základní informace. Žák reaguje na jednoduché písemné sdělení. Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
- zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat - promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou |
Aktivity spojené s projektem Erasmus+ (popis rodiny, města, školy, života významných osobností, které ovlivnily dnešek). Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a dalších osvojovaných témat. |
jednoduché věty a fráze překlad písně, práce se slovníkem členové rodiny,pojmenování, věk, povolání |
- konverzační cvičení, základní fráze - příprava na návštěvu v rámci Projektu Erasmus - poslech a překlad jednoduché písničky - procvičování slovesa SER - opakovací cvičení El día de los muertos- vyhledávání informací, práce s texty PT: Multikulturní výchova |
| Německý jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí jednoduchým informačním nápisům a orientačním pokynům. |
verbální reakce na otázky, odpovídání a poskytování konkrétních informací, vyžádání konkrétních informací porozumění jednoduchým nápisům, popisům, instrukcím, pokynům, příkazům a zákazům |
(PT:Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - Komunikace) Téma: Ich und meine Familie - dokončení, závěrečný test Gramatika: Podstatná jména s určitým a neurčitým členem v 1. a 4. pádu, časování pravidelných sloves. |
| Matematicko fyzikální základ |
Využívá s porozemněním vztah mezi objemem, hmotností a hustotou látek |
Objem, hmotnost, hustota, převody jednotek |
Čtvrtletní písemná práce. |
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uplatňuje zásady bezpečného chování ve styku s živočichy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (obojživelníci, plazi) rozeznání a zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin (obojživelníci, plazi) etologie živočichů způsob jejich života (obojživelníci, plazi) přizpůsobení živočichů různým podmínkám prostředí (obojživelníci, plazi) význam obojživelníků a plazů v přírodě i pro člověka zásady bezpečnosti při styku s živočichy |
|
| Člověk a společnost |
Objasní situaci Velkomoravské říše a její postavení v evropských souvislostech. Objasní situaci a vnitřní vývoj českého státu a jeho postavení v evropských souvislostech. Rozlišuje zásadní přírodní znaky důležité pro vymezení, ohraničení a lokalizaci regionů světa. |
Velká Morava - Příchod Cyrila a Metoděje. Počátky českého státu, první Přemyslovci, legenda o sv. Václavovi Přírodní oblasti, podnebné oblasti |
|
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích. |
nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem. linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření. |
Nácvik písní k přivítání zahraničních studentů na naší škole Diorama - výzdoba schodiště u příležitosti návštěvy školy zahraničními studenty, instalace výzdoby |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Osvojované pohybové dovednosti aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče. |
průpravná cvičení v přehazované, odbíjené a košíkové přehazovaná, florbal, sálová kopaná, přihrávaná |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím. Je schopen poskytnout první pomoc při úrazu. |
pracovní pomůcky, bezpečnost a ochrana zdraví při práci s nimi, první pomoc při drobných poraněních |
|