| Český jazyk a literatura |
Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníkovými příručkami. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Používá pravidla pro psaní správných koncovek v přísudku. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
kodifikační příručky, orientace v příručkách, dostupnost jazykových publikací - koncovky podstatných jmen - podmět a přísudek - koncovky |
- vyhledávání slov a tvarů, práce ve skupinách opakování- základní skladební dvojice - test 9.12. - literární druhy a lidová slovesnost, práce s textem - čtení s předvídáním ( Dárce) 16. 12. odevzdání povinné četby |
| Anglický jazyk |
Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
• psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami • vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům • porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Průřezové téma: Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání. Jídlo a stravování. Počitatelnost podstatných jmen. Psaní receptu. Použití some/any. Konverzace na téma nakupování potravin/ objednávání jídla v restauraci. |
| Matematicko fyzikální základ |
Určuje a charakterizuje základní prostorové útvary (tělesa). Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. Rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností. |
tělesa porovnávání desetinných čísel, znázornění na ose základní elektrické schematické značky podmínky pro funkci elektrického obvodu vodič, izolant |
|
| Svět přírody |
Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Zhodnotí postavení Země ve vesmíru. Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
teplokrevní obratlovci stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů práce s atlasem Sluneční soustava. Skupinové prezentace. |
Brožura - šelmy dokument BBC |
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - stanovování osobních cílů a kroků k jejich dosažení. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Osobní vlastnosti a možnosti jejich ovlivňování. |
Starověký Egypt - Stará říše, Střední říše, Nová říše. 11. 12. - Test Sumer, Babylonie, Asýrie. |
| Estetická výchova |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření |
výrazový tanec, pantomima různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu |
Interpretace lidové písně s pohybovým doprovodem - nácvik a prezentace Vlastní malba temperovými barvami inspirovaná názvy děl současných českých malířů |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Volejbalová průprava. Turnaj v sálové kopané. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci; Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Zpracovávání jednotlivých dílů na stavbu "hmyzího hotelu". |
|