| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. Samostatně pracije s textem, najde v něm hlavní myšlenky, zaznamená je formou výpisků. Sestaví osnovu |
koncovky podstatných jmen, duálové tvary psaní velkých písmen u jmen vlastních lidová slovesnost - píseň a rčení moderní pohádka osnova, výpisky, klíčová slova, hlavní myšlenka, odstavce |
procvičování - doplňovací test ( 4.-5.12) práce s učebnicí - duálové tvary procvičování na tabletech a v PL- opakovací test 28.11. čtenářská dílna - zpracovávání další povinné četby 6.B - kahoot (procvičení literární teorie) příští týden budeme psát práci na hodnocení (osnova, výpisky, klíčová slova, hlavní myšlenka, odstavce) |
| Anglický jazyk |
Vypráví jednoduchý příběh či událost ze svého každodenního života. Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. |
• vyprávění jednoduchých příběhů jako sledu jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami • popis událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených základními spojkami • vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí a způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k probíraným tématům |
průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Multikulturní výchova, multikulturalita - specifické rysy jazyků a jejich rovnocennost. - úvod do tématu Jídlo a stravování - opakování aktivit, které již proběhly (minulý čas) |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel. charakterizuje a třídí základní rovinné útvary. Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. Rozliší vodič, izolant na základě analýzy jejich vlastností. |
pravidla přednosti početních úkonů čtyřúhelníky - pojmenování a vlastnosti základní elektrické schematické značky podmínky pro funkci elektrického obvodu vodič a izolant |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Zhodnotí postavení Země ve vesmíru. Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem teplokrevní obratlovci stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů Sluneční soustava. |
referát - savci Test 25.11 (6.B, 6.C) a 25.11 (6.A) - znaky savců, orgánové soustavy postery - savci Skupinová práce, tvorba posterů. Návštěva Planetária. |
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Spolupráce lidí. |
Sumer, Asýrie, Babylonie, Egypt. Sedm divů světa. Afrika - shrnující test. Osobnostní a sociální výchova, kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci. |
| Estetická výchova |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
výrazový tanec, pantomima intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. |
Interpretace lidové písně s pohybovým doprovodem - nácvik a prezentace Keltské umění - využití keltských motivů v současné tvorbě (projekce filmu Brandon a tajemství Kellsu), návrh vlastního obrazu inspirovaného keltským uměním. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
Průpravná cvičení v přehazované. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku, a zpracuje jednoduchý výkres; provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň. |
Dokončení výkresu; Vyhotovení pracovního postupu; Vyhotovení seznamu potřebného materiálu; Započetí se zpracováváním jednotlivých dílů na stavbu "hmyzího hotelu"; |
|