| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. |
- koncovky podstatných jmen (vzory), duálové tvary - psaní velkých písmen u jmen vlastních - lidová slovesnost - autorské pohádky |
opakovací cvičení velká písmena 14.11., následující týden další návrh vlastní země, ostrova - velká písmena - práce s prac. sešitem, poslech hudby, říkanky, referáty - test literární teorie 13.11. - dohoda otázek další četby - referáty ( Werich, Čapek, Andersen) |
| Anglický jazyk |
Žák napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Žák se zeptá na základní informace. |
- psaní jednoduchých příběhů/událostí jako sledu jednotlivých událostí za použití vět logicky řazených za sebou - zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Tvorba otázky v minulém čase, zážitky z cest. Úvod do tématu jídlo. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel. Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary. Sestaví správně podle schématu jednoduchý elektrický obvod. |
záporná čísla početní operace s celými čísly pravidla přednosti početních úkonů n - úhelníky základní elektrické schematické značky podmínky pro funkci elektrického obvodu |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Zhodnotí postavení Země ve vesmíru. Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (savci) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem teplokrevní obratlovci stavba, funkce a význam jednotlivých orgánových soustav živočichů Sluneční soustava. |
referáty Skupinová práce, tvorba posterů. |
| Člověk a společnost |
Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Uvede nejvýznamnější typy památek, které se staly součástí světového kulturního dědictví. Rozlišuje zásadní společenské znaky důležité pro vymezení, ohraničení a určení regionů světa. Posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních úkolů v rodině, ve škole, v obci. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Typy památek (architektonické, hmotné umělecké, písemné, technické, nehmotné). Sídelní oblasti, náboženské oblasti, kulturní oblasti. Spolupráce lidí. |
Úvod do starověku, vznik prvních států-Mezopotámie, Asýrie, Babylonie, Egypt. Afrika-poloha, povrch, vodstvo, podnebí, obyvatelstvo, kultura, zajímavosti a problémy současné Afriky. Osobnostní a sociální výchova, kooperace a kompetice - rozvoj sociálních dovedností pro kooperaci. |
| Estetická výchova |
Zvolí vhodný typ hudebně pohybových prvků k poslouchané hudbě vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření |
výrazový tanec, pantomima linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu |
Pohybový doprovod k vybrané písni, pantomima. Trojportrét - různé zpracování tématu a jeho působení na diváka - dokončení Keltské umění - porovnání keltského umění s pravěkým uměním a antickými vzory. Využití keltských motivů v současné tvorbě (projekce filmu Brandon a tajemství Kellsu), návrh vlastního obrazu inspirovaného keltským uměním. |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová průprava doplňkové sporty |
OK ve florbale. |
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
vytvoření plánu pro výrobu „hmyzího hotelu“ vyhotovení pracovního postupu vyhotovení seznamu potřebného materiálu příprava materiálu na stavbu "hmyzího hotelu" |
|