| Český jazyk a literatura |
Používá správné tvary slov v písemném projevu. Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele na základě četby a dosavadní znalosti literární teorie a historie. V mluveném projevu připraveném i improvizovaném vhodně užívá verbálních, nonverbálních prostředků řeči. Pe- Ovládá tvorbu projevů v jednoduchých komunikačních žánrech. |
podstatná jména - skloňování dle vzorů psaní velkých písmen u podstatných jmen vlastních literární druhy a žánry komunikační cvičení na dané téma Pe - objednávka, zpráva, inzerát |
- opakovací cvičení na pády a vzory + koncovky - 23.10. 31. 10. opakovací cvičení na podstatná jména konkrétní, abstraktní, hromadná, pomnožná a látková pohádky -lidové - sběratelé - bři Grimmové, lidová slovesnost termín četby knihy Štastný princ - 25.10. práce s prac. sešitem str. 34 Pe - Zadání práce je na webu, odevzdání:6.C 1.11., 6.B 5.11., 6.A 6.11 |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
- odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí - porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům - písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Cestování, dotazník pro potřeby cestování (vízum, hotel, letiště, …); Pohled z prázdnin. Použití minulého času (pravidelná i nepravidelná slovesa). Konverzace o svých zážitcích. V učebnici lekce 3. |
| Matematicko fyzikální základ |
Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. Znázorní záporná čísla na číselné ose. Provádí početní operace v oboru celých čísel. |
zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles záporná čísla; znázornění čísel na číselné ose a jejich porovnávání záporná čísla; početní operace s celými čísly; pravidla přednosti početních úkonů |
|
| Svět přírody |
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Zhodnotí postavení Země ve vesmíru. Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Historie objevování vesmíru. Sluneční soustava. |
poznávačka - zástupce ptáků učebnice Přírodopis 7 (str. 23 - 39) postery - profil jednotlivých zástupců |
| Člověk a společnost |
Objasní význam zpracování kovů pro lidskou společnost. Rozpozná souvislost mezi přírodními podmínkami a vznikem prvních velkých zemědělských civilizací. Najde a určí na mapách světadíly a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví. |
Společné znaky nejstarších starověkých civilizací. Přírodní oblasti, podnebné oblasti. Jednotlivé světadíly. Orientace na mapě světa. Formy vlastnictví. |
Doba bronzová, doba železná, Keltové. Úvod do starověku, vznik prvních států-Mezopotámie, Asýrie, Babylonie. Afrika-zeměpis. |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu |
Zpěv vybraných písní, nácvik písně "Letím hledat světy" Trojportrét - kolekce tří různých způsobů zpracování portétu |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - průpravná cvičení v přehazované. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti - vybíjená, doplňkové sporty. Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
Průpravná cvičení míčových her. Doplňkové sporty. |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
vytvoření plánu pro výrobu „hmyzího hotelu“ vyhotovení pracovního postupu vyhotovení seznamu potřebného materiálu příprava materiálu |
|