Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 21.10.2019 do 08.11.2019

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Přednášíš zpaměti vybrané básně. (přednáší zpaměti ve vhodném frázování a tempu literární texty přiměřené věku) Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost) Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky) Mluvíš v přiměřeném tempu. (v krátkých mluvených projevech správně dýchá a volí vhodné tempo řeči) Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) písmena abecedy - K,J,D,Ď, čtení dvojhlásky OU písmena abecedy - K,J,D,Ď, číslice 1-6 správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku recitace, přednes vhodných literárních textů zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza) souhlásky a samohlásky, dvojhlásky dýchání při hovoru, přiměřené tempo řeči základní komunikační pravidla Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - cvičení schopností zapamatování. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly.
Člověk a jeho svět Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků) Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ krychli, kouli. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše jednoduchá tělesa) Skládáním papíru rozdělíš obrazec na stejné části. (rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Dodržuješ pravidla bezpečného chování. (rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru a trávení volného času) Dodržuješ pravidla silničního provozu pro chodce. (uplatňuje základní pravidla silničního provozu) Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel) si osvojí základy pozitivního hodnocení a přijetí druhých. počítání předmětů vytváření skupin předmětů o daném počtu vyjadřování počtu a pořadí číslem koule, krychle poznávání a modelování jednoduchých souměrných útvarů v rovině základní změny v přírodě v průběhu roku pravidla bezpečnosti, předcházení rizikovým situacím - akce v divadle Ponec pravidla silničního provozu pro chodce - akce v Divadle Apollo základní pravidla chování a jejich smysl vztahy ke druhým lidem Osobnostní a sociální výchova, Mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Chováš se podle pokynů učitele. (reaguje na základní pokyny a povely k osvojované činnosti a její organizaci) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) rozvoj hlavového tónu správné dýchání různé výtvarné techniky a postupy výtvarného vyjadřování a prostorová tvorba pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení znalost smluvených gest a signálů při pohybových činnostech pozorování Osobnostní a sociální výchova,osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj rytmického cítění. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce.