| Český jazyk a literatura |
využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova |
psaní textu dle zadaného slohového útvaru; hodnocení; recenze Faust, preromantismus romantismus ve světě zvláštnosti větné stavby (test) gramatická cvičení (velká písmena - test) |
|
| Anglický jazyk |
Vypráví jednotlivý příběh či událost. Napíše jednoduché texty, týkající se jeho zkušeností, zážitků a volného času. |
Popis událostí logicky řazených za sebou ve větách. Převypráví přečtený příběh. Psaní krátkých popisů prostředí, v němž žije, popis každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vhodně propojených vět. |
|
| Španělský jazyk |
rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
Zvratná slovesa - Mi día (tvorba komiksu). - reaguje na otázky, procvičování nepravidelných sloves ( despertarse, acostarse, vestirse) |
test na slovesa pravidelná a zvratná tvorba komiksu Mi día opakování časových údajů ( Mi desyuno...Me visto....) |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí krátkému jednoduchému textu, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu a vyhledá v něm požadovanou informaci. |
•informace o sobě, své rodině, kamarádech i spolužácích •popis skutečností, se kterými se běžně setkává, za použití jednoduchých slovních spojení a vět •porozumění obsahu krátkého textu vztahujícího se k tématům každodenního života a hledání konkrétní informace |
Předložky se 3. a 4. pádem Témata: Mein Zimmer, mein Haus, meine Wohnung |
| Matematicko fyzikální základ |
Vvyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem Zdůvodňuje a využívá polohové vlastnosti přímek a kružnic Využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles |
• funkce • lineární funkce • pravoúhlá soustava souřadnic • vzájemná poloha přímky a kružnice • vzájemná poloha kružnic • úlohy o rovnoměrném pohybu |
Test ve čtvrtek 17. 10. - mocniny a odmocniny, rovnice, graf funkce, výpočet rychlosti, dráhy a času - témata budou v průběhu 1. týdne upřesněna. |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozliší důsledky vnějších geologických dějů, včetně oběhu vody. Objasní vliv jednotlivých sfér na vznik a trvání života. |
fyzickogeografická sféra - přírodní složky a prvky vnější procesy v přírodní sféře a jejich důsledky eroze, vnitřní síly utvářející zemský povrch; oběh vody fyzickogeografická sféra - pomocník i rizikový faktor |
|
| Člověk a společnost |
Vysvětluje osvícenský absolutismus a uvede prvky vlády Marie Terezie. Charakterizuje emancipační úsilí významných společenských skupin. Zná státní symboly a ví, v jakých situacích se používají. |
osvícenský absolutismus vláda Marie Terezie emancipace židovského obyvatelstva státní symboly a jejich použití |
|
| Estetická výchova |
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. |
hudební aktivity uplatnění podnětů při vlastní tvorbě |
Zpěv vybraných písní s doprovodem kytary, karaoke Návrh vlastní bankovky - perokresba |
| Tělesná výchova |
Samostatně se připraví před pohybovou činností a ukončí ji ve shodě s hlavní činností (zatěžovanými svaly). Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svoji činnost. Podílí se na programech podpory zdraví v rámci školy a obce. |
Samomostatná rozcvička Posilovací a kruhový tréning Přehazovaná, košíková, doplňkové sporty bezpečnost při pohybových činnostech - první pomoc při TV, sportu Prevence a programy podpory zdraví |
Dokument Katka. PT: Osobnostní a sociální výchova - morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. |
| Člověk a svět práce |
Uvede a porovná nejčastější způsoby krytí deficitu domácnosti (úvěry, splátkový prodej, leasing). |
exekuce, osobní bankrot opakování - příprava na test |
|