| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Využívá základy studijního čtení - vyhledá klíčová slova, formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování (vertikální a horizontální struktura textu). Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby. Rozeznává základní funkční styly textu s ohledem na jeho účel. Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchách komunikačních žánrech. Vyhledává informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. |
- opakování slovních druhů, podstatná jména -klíčová slova, redukce obsahu textu, hlavní myšlenka textu, myšlenková mapa prostě sdělovací, publicistický, umělecký, odborný, řečnický, administrativní objednávka, zpráva, inzerát - co hledat v knihovně, jaké zdroje na internetu |
opakovací test - 9.10. , téma: Podstatná jména - pády, rody, vzory, dělení - konkrétní a abstraktní, pomnožná, hromadná a látková, pravopis koncovek - povinná četba - datum odevzdání zápisu do 10.10. funkční styly - test 8.10., 9.10.,11.10. učebnice str. 110 - 114 |
| Anglický jazyk |
Vyplní základní údaje o sobě ve formuláři. Žák rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
- zápis informací, slovních spojení nebo jednoduchých vět, které se týkají jeho osoby, rodiny a kamarádů, předmětů nebo činností, které běžně vykonává - porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Průřezová témata: Výchova demokratického občana, demokratické tradice anglicky mluvících zemí. Multikulturní výchova, multikulturalita - význam užívání cizího jazyka jako nástroje dorozumění a celoživotního vzdělávání. Cestování, dotazník pro potřeby cestování Použití minulého času (pravidelná a vybraná nepravidelná slovesa). |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. Změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa. Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary. |
rozklad na součin prvočísel, společný násobek a společný dělitel zkoumání a porovnávání společných a různých vlastností látek a těles kruh, kružnice, mezikruží, n-úhelníky" |
Souhrnný test na tento očekávaný výstup - 16.10.2019 |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí postavení Země ve vesmíru. Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Kosmické objekty. Sluneční soustava. |
poznávačka - zástupci ptáků učebnice Přírodopis 7 (str. 23 - 39) |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu. Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost. Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi. |
Vznik a vývoj člověka, lidská společnost v pravěku. Neolitická revoluce. Solidarita. |
Shrnující test-Orientace na mapě světa, základní geografické pojmy, historická období a jejich krátká charakteristika, PVH. Osobnostní a sociální výchova, hodnoty, postoje, praktická etika - prosociální chování (neočekávání protislužby). |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. |
Zpěv vybraných písní s doprovodem kytary Jeskynní malba – stylizované zvíře |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Pohybové hry a netradiční pohybové hry. Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. |
|
| Člověk a svět práce |
Užívá technickou dokumentaci, připraví si vlastní jednoduchý náčrt výrobku. |
dokončení hrací kostky - opracování polotovaru (pilování a broušení) a finální označení stran kostky; vyhotovení návrhu nového výrobku - "hmyzího hotelu"; vyhotovení náčrtu výrobku a jeho jednotlivých dílů, seznamu potřebného materiálu, nástrojů a pracovního postupu; |
|