Maskot školy - Sova velká

Základní škola, Praha 2, Londýnská 34

Dekorativní prvek - budova školy

Plán výuky ročníku

Plán výuky pro 1. ročník od 23.09.2019 do 04.10.2019

Předmět Výstup Učivo Další upřesnění
Český jazyk a literatura Čteš velká tiskací písmena. (plynule čte s porozuměním texty přiměřeného rozsahu a náročnosti) Píšeš správné tvary písmen a číslic, správně spojuješ písmena. (píše správné tvary písmen a číslic, správně spojuje písmena) Při psaní správně sedíš. Správně držíš tužku nebo pero. (zvládá základní hygienické návyky spojené se psaním) Rozumíš mluveným pokynům. (porozumí mluveným pokynům přiměřené složitosti) Snažíš se pečlivě vyslovovat všechny hlásky. (pečlivě vyslovuje, opravuje svou nesprávnou nebo nedbalou výslovnost) Člení slova na hlásky. Odlišuješ dlouhé a krátké samohlásky. (člení slova na hlásky, odlišuje dlouhé a krátké samohlásky) Oslovuješ spolužáky křestními jmény. (oslovuje spolužáky křestními jmény) Umíš pozdravit, požádat, poděkovat a omluvit se. (používá vhodných forem pozdravu, poděkování a omluvy) Dodržuješ třídní pravidla. (dodržuje jednoduchá pravidla komunikace ve třídě) písmena abecedy - L,O,S,Š,I,Y písmena abecedy - L,O,S,Š,I,Y číslice 4,5,6 správné sezení, držení psacího náčiní, hygiena zraku zdvořilé naslouchání (vyjádření kontaktu s partnerem), pozorné, soustředěné, aktivní naslouchání (reakce otázkami) správná výslovnost hlásek a slov, tvoření hlasu, rozvoj znělého hlasu sluchové rozlišení hlásek (analýza a syntéza) souhlásky a samohlásky, dvojhlásky křestní jména a příjmení, tykání a vykání pozdrav, poděkování a omluva v různých komunikačních situacích základní komunikační pravidla Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání cvičení smyslového vnímání, pozornosti a soustředění. Osobnostní a sociální výchova, komunikace - cvičení pozorování, empatického a aktivního naslouchání. Osobnostní a sociální výchova, seberegulace a sebeorganizace - cvičení sebekontroly.
Člověk a jeho svět Čteš a zapisuješ čísla do 20. (čte a zapisuje přirozená čísla do 1 000) Rozeznáš, pojmenuješ, vymodeluješ a popíšeš čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh. (rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a nachází v realitě jejich reprezentaci) Určíš správný počet a pořadí. (používá přirozená čísla k modelování reálných situací) Sčítáš a odčítáš do 20 bez přechodu přes desítku. (počítá předměty v daném souboru, vytváří soubory s daným počtem prvků) Skládáním papíru rozdělíš obrazec na stejné části. (rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině.) Popíšeš, jak se proměňuje příroda v jednotlivých ročních obdobích. (pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých ročních obdobích) Dodržuješ pravidla silničního provozu pro chodce. (uplatňuje základní pravidla silničního provozu) Společně s ostatními vytváříš pravidla třídy. (se podílí na vytváření společenství třídy prostřednictvím dodržování jasných a splnitelných pravidel) si osvojí základy pozitivního hodnocení a přijetí druhých. čtení a zápis čísel do 6 čtverec, obdélník, trojúhelník, kruh skládání obrazců z geometrických tvarů stavění staveb ze stavebnice znázornění prvků geometrickými tvary vyjadřování počtu a pořadí číslem počítání předmětů vytváření skupin předmětů o daném počtu poznávání a modelování jednoduchých souměrných útvarů v rovině základní změny v přírodě v průběhu roku pravidla silničního provozu pro chodce - návštěva koncertu v paláci Akropolis základní pravidla chování a jejich smysl zájem o druhé - práce s výukovými materiály v rámci portfolia Osobnostní a sociální výchova, Mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy Osobnostní a sociální výchova, rozvoj schopností poznávání - rozvoj pozornosti a soustředění
Kultura ducha a těla Zapojuješ se do společného zpívání. (zpívá na základě svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase) Kreslíš, maluješ a modeluješ. (rozpoznává a pojmenovává prvky výtvarného vyjádření (linie, tvary, objemy, barvy, objekty). Porovnává je a třídí na základě odlišností vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ.) Spolupracuješ při týmových hrách. (spolupracuje při jednoduchých týmových pohybových činnostech a soutěžích) Dodržuješ pravidla v aule, tělocvičně a na hřišti. (uplatňuje hlavní zásady hygieny a bezpečnosti při pohybových činnostech ve známých prostorech školy) Pozoruješ přírodu. (provádí pozorování přírody) rozvoj hlavového tónu správné dýchání hra s barvou pohybové hry různého zaměření s pomůckami i bez pomůcek, využití hraček a netradičního náčiní při cvičení základní hygiena při pohybových činnostech bezpečnost při pohybových činnostech pozorování Osobnostní a sociální výchova,osobnostní rozvoj, kreativita - rozvoj rytmického cítění. Osobnostní a sociální výchova, sociální rozvoj, kooperace a kompetice - odlišování situací soutěže a spolupráce.