| Český jazyk a literatura |
Vyhledá informace v různých typech katalogů, v knihovně i v dalších informačních zdrojích. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci (gramatická a stylistická cvičení) Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci. Uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla. |
větné členy historismy, archaismy, neologismy práce s textem |
|
| Anglický jazyk |
Žák se zeptá na základní informace. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
- zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět - písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Nácvik základních otázek, pomocná slovesa "být" a "dělat". Popis rodiny. Životní etapy. Aktivity spojené s projektem Erasmus+ (popis rodiny, města, školy, života významných osobností, které ovlivnily dnešek). |
| Španělský jazyk |
odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá |
• reakce na otázky, poskytování a vyžádání konkrétních informací - Rod a člen u podstatných jmen, množné číslo podstatných jmen, přídavná jména, přechylování, množné číslo. Španělsko a španělsky hovořící země |
příprava na projekt Erasmus - konverzační fráze Španělsko - výroba posteru, vyhledávání informací |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
•rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu |
Německá výslovnost a pravopis. Pozdravy a základní fráze. Osobní zájmena. |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší lineární rovnice analyzuje základní vlastnosti těles uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí |
ekvivalentní úpravy rovnic - procvičování Rozdělení těles - opakování. Vlastnosti geometrických těles. Složení látek, Brownův pohyb a jeho důkazy |
|
| Svět přírody |
Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Odvodí na základě pozorování základní projevy chování živočichů v přírodě, na příkladech objasní jejich způsob života. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
stavba těla a orgánových soustav (paryby a ryby) stavba a funkce těla, orgánových soustav (paryby, ryby) systém živočichů (studenokrevní obratlovci - paryby, ryby) rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (obratlovci - paryby, ryby); práce s atlasem chování živočichů v přírodě (paryby, ryby) přizpůsobení živočichů různým podmínkám prostředí (paryby, ryby) |
|
| Člověk a společnost |
Objevuje vlastní jedinečnost a identitu a vytváří si zdravé sebevědomí. analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu. objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života.(Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí – co o sobě vím a co ne.) Srovnává postavení světadílů, oceánů a makroregionů světa. |
|
|
| Estetická výchova |
Zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. |
Nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem. Linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a arevné kvality. |
Zpěv vybraných písní s doprovodem kytary, karaoke Tvorba obrazu na vlastní téma kombinovanými technikami - dokončení Mosty – prostorová práce – výzdoba výtahové šachty k Erasmu + |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravná cvičení v přehazované, odbíjené a košíkové |
PT: osobnostní a sociální výchova |
| Člověk a svět práce |
Zváží nezbytnost jednotlivých osobních a rodinných výdajů. Vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. |
rozpočet domácnosti (příjmy a výdaje rodiny, žáka) rizika hospodaření a zvažování jejich míry |
|