| Český jazyk a literatura |
využívá znalostí o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace uvádí základní směry a jejich významné představitele ve světové literatuře období od konce 18. století do poloviny 19. století rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché |
Funkční styly Gulliverovy cesty, Robinson Crusoe zvláštnosti větné stavby |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace v předpřítomném čase. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
Utvoří otázku a odpověď v předpřítomném čase, zjišťování informací týkajících se běžných témat. Porozumění konkrétním informacím v jednoduchém projevu. |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. |
| Španělský jazyk |
rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu, a vyhledá v něm požadovanou informaci zapojí se do jednoduchých rozhovorů |
Témata Mi familia, Mi amigo, Animales , Objetos en la clase y en la casa - užití předložek místa a slovesa ESTAR, SER, TENER.Opakování časování pravidelných sloves. Zvratná slovesa - nové učivo |
opakovací testy téma Mi día, opakování časových údajů |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. |
• reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů •porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy" |
Gramatika: Opakování učiva 7. ročníku. Předložky se 3. a 4. pádem. Témata: Ferien und Reisen |
| Matematicko fyzikální základ |
Užívá ve výpočtech druhou mocninu a odmocninu. Vyjádří funkční vztah tabulkou, rovnicí, grafem. Rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu. Využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles. |
druhá mocnina a odmocnina (využití kalkulátoru, tabulek, znalost do 20 zpaměti) Funkce, lineární funkce, soustava souřadnic. Relativní rychlost, druhy pohybů Úlohy o rovnoměrném pohybu. |
28. 9. znalost zpaměti mocnin do 20 24. 9. test - rovnice se jmenovatelem, číselné výrazy s mocninami |
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou souvislost a podmíněnost. Porovná působení vnitřních procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Porovná působení vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv na přírodu a na lidskou společnost. Rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně geologického oběhu hornin a oběhu vody. |
fyzickogeografická sféra - složky a prvky přírody vnitřní procesy v přírodní sféře vnější procesy v přírodní sféře eroze, vnitřní síly utvářející zemských povrch, oběh hornin a vody |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje pojem terorismus. |
chápání pojmu terorismus, jeho kořeny, pohled dnešní doby aktuální teroristické útoky |
|
| Estetická výchova |
Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. Ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách |
linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality uplatnění podnětů při vlastní tvorbě hudební aktivity |
kolorovaná perokresba - návrh vlastní bankovky (historie bankovek) Zpěv vybraných písní s hudebním doprovodem |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v košíkové a zařazovaných doplňkových sportech. Vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb a hodnotou zdraví. Předvídá možná nebezpečí úrazu a přizpůsobí jim svoji činnost. |
košíková doplňkové sporty základní lidské potřeby a jejich hierarchie složky zdraví a jejich interakce bezpečnost při pohybových činnostech - první pomoc při TV, sportu |
PT: Osobnostní a sociální výchova - morální rozvoj - hodnoty, postoje, praktická etika. |
| Člověk a svět práce |
Uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky v domácnosti (spotřeba, úspory, investice) |
volné finanční prostředky domácnosti (investice) |
|