| Český jazyk a literatura |
Správně třídí slovní druhy. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby- formulace vlastního názoru. Funkční styly - prezentace V mluveném projevu - připraveném i improvizovaném vhodně užívá prostředků řeči ( verbální, nonverbální). |
- třídění slovních druhů |
opakovací krátký test - 26.9. pravopisná cvičení práce s literární ukázkou informace najdete na webu, zde je i odkaz http://londynska.cz/index.php?p1=28394&p4=&p5=6.r.&p6=2 |
| Anglický jazyk |
Mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. Reaguje na jednoduché písemné sdělení. |
• promluva na osvojené téma podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou • písemné odpovědi s použitím jednoduchých frází a vět na krátké sdělení či otázky, které se týkají probíraných témat |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - technika řeči, výraz řeči. Téma: Cestování Pohled z prázdnin Použití minulého času - sloveso "být" v minulém čase. V učebnici lekce 3A(B) |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
rozklad na součin prvočísel společný násobek a společný dělitel |
|
| Svět přírody |
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. Zhodnotí postavení Země ve vesmíru. Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci) adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) Kosmické objekty. |
poznávačka, vytváření referátu o jednotlivém zástupci PT: Třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. PT: Rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových soustav) živočichů. PT: budou naplněny na adaptačním kurzu: Aplikuje praktické metody poznávání přírody. PT: Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. OV: naplněny na adaptačním kurzu: Ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu. Aplikuje v terénu praktické postupy při pozorování, zobrazování a hodnocení krajiny. Uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu v krajině, uplatňuje v modelových situacích zásady bezpečného chování a jednání při mimořádných událostech. |
| Člověk a společnost |
Charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní kulturu. Objasní potřebu tolerance ve společnosti. |
Vznik a vývoj člověka, lidská společnost v pravěku. Společenská tolerance a intolerance. |
Pomocné vědy historické-skupinové práce. |
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách Vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. |
Zpěv vybraných písní s doprovodem kytary, karaoke Tvorba obrazu na vlastní téma kombinovanými technikami Jeskynní malba – stylizované zvíře |
| Tělesná výchova |
Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. Uplatňuje vhodné a bezpečné chování i v méně známém prostředí sportovišť, přírody, silničního provozu. |
Pohybové hry a netradiční pohybové hry. Průpravná cvičení s míčem. |
Osobnostní a sociální výchova - sociální rozvoj - kooperace, kompetice. Adaptační kurz. |
| Člověk a svět práce |
Dodržuje pravidla bezpečnosti práce. Rozlišuje základní nástroje. |
bezpečnost práce nástroje a nářadí |
|