| Český jazyk a literatura |
Uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období předválečné a meziválečné avantgardy. Správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby, návštěvy divadelního nebo filmového představení a názory na umělecké dílo. |
Literární odraz 1. sv. války (Remarque, Hemingway aj.). Skloňování podst., příd. jmen, zájmen - opakování. Reflexe četby a zhlédnutého div. představení. |
Viz úvodní kapitola učebnice Čj 17. 9. návštěva div. představení Země česká, domov můj (k tematice 1. sv. války) |
| Anglický jazyk |
Žák rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. Žák mluví o své rodině, kamarádech, škole, volném čase a dalších osvojovaných tématech. |
• porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům • promluva na osvojené téma (např. podle předem připravené osnovy nebo s vizuální oporou) |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Promluva na téma - mé zkušenosti/zážitky. Použití předpřítomného času. Zařazování obtížnějších poslechů pronášených rodilými mluvčími, autentické video materiály. V učebnici lekce 2. |
| Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
Repaso: La ciudad, En el aeropuerto (opakování témat a slovní zásoby předchozího ročníku), slovesa QUERER, PODER, předložky. |
| Německý jazyk |
Rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností a reaguje na ně. Práce se slovníkem. |
•reakce na jednoduché verbální pokyny učitele při práci s učebnicí, pohybu ve třídě a řešení jazykových úkolů •porozumění jednoduchým otázkám souvisejícím s osvojovanými tématy |
Opakování učiva 8. ročníku. Skloňování tázacích zájmen WER/WAS. Téma: Ferien und Reisen. |
| Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru racionálních čísel; určí podmínky řešitelnosti lomených výrazů; shrnutí poznatků a fyzikálních veličinách; využívá zákonu odrazu světla při řešení problémů a úloh. |
absolutní hodnota čísla; opakování úprav zlomků podmínky řešitelnosti přehled fyzikálních veličin a jednotek -jejich využití odraz světla |
12. 9. budeme psát první test na úpravy lomených výrazů 19. 9. písemný test podmínky výrazů a řešení lin. rovnic ve tvaru zlomku týdenní úkoly se odevzdávají v pondělí |
| Svět přírody |
Orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka. Určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav lidského těla, vysvětlí jejich vztahy. Aplikuje a poskytuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla. Usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví. |
fylogeneze člověka stavba, funkce a význam orgánů, orgánových soustav - opěrná soustava zásady poskytování první pomoci, ošetřování běžných poranění kosterní a svalové soustavy aktivní podpora zdraví |
|
| Člověk a společnost |
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky - práce s časovou osou a dějepisnými mapami, přehled historických epoch zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa mohou nastat a co je jejich příčinou. zhodnotí přiměřeně strukturu, složky a funkce světového hospodářství. ukáže na mapách hlavní světové surovinové a energetické zdroje. porovnává a přiměřeně hodnotí politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti jednotlivých světadílů, vybraných makroregionů světa a vybraných (modelových) států. |
první světová válka, její průběh a důsledky Afrika: pravděpodobný vývoj světových regionů světové hospodářství rozložení surovinových a energetických zdrojů politické a hospodářské poměry |
seznámení s učivem, práce s historickými prameny a mapou, pracovní listy ( pokud je žák nepřítomen, zjistí si a okopíruje si od spolužáka) |
| Estetická výchova |
Vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních |
|
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravná cvičení zaměřená na košíkovou, odbíjenou, doplňkové sporty |
|
| Člověk a svět práce |
dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; poskytne první pomoc při úrazu. |
bezpečnost a ochrana zdraví při práci pracovní pomůcky první pomoc při drobných poraněních |
|