| Český jazyk a literatura |
Rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná jejich funkci. Tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci. Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché. Dorozumívá se kultivovaně, výstižně, jazykovými prostředky vhodnými pro komunikační situaci. |
lyrika, epika, drama, verš, rým, sloka, metafora, personifikace Gramatická cvičení - Opakování - koncovky podstatných a přídavných jmen; koncovky přísudku; duálové tvary; velká písmena atd. Opakování - větné členy, graf věty jednoduché vrstvy národního jazyka, spisovná a nespisovná čeština, český jazyk hovorový a obecný, nářečí a nadnářeční útvary, důraz na psací písmo při psané komunikaci |
|
| Anglický jazyk |
Žák rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Žák rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
- porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) - porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Průřezová témata: Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. Opakování učiva z šestého ročníku: Film, přítomné časy (průběhový a prostý). Přípravné aktivity na setkání projektu Erasmus + |
| Španělský jazyk |
Odpovídá na jednoduché otázky týkající se jeho samotného, rodiny, volného času a podobné otázky pokládá. Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
seznámení s jazykem, výslovnost, slovní zásoba týkající se pozdravu a rodiny sloveso SER - být a jeho časování a užití |
ochutnávka šp. jídla národnosti |
| Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu. |
•rozpoznávání známých slov, slovních spojení a jednoduchých vět a jejich významu |
Německá výslovnost a pravopis. Pozdravy a základní fráze. Osobní zájmena. |
| Matematicko fyzikální základ |
řeší lineární rovnice Užívá různé způsoby kvantitativního vyjádření pomocí zlomku, desetinného čísla, procenta uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále pohybují a vzájemně na sebe působí |
základní lineární rovnice opakování zlomků a desetinných čísel Stavba látky, atomy, molekuly, pohyb částic |
|
| Svět přírody |
Rozliší základní projevy a podmínky života. Vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam z hlediska dědičnosti. Rozpozná, porovná a objasní funkci základní orgánů (orgánových soustav) živočichů. Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy a zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. |
vývin, růst, výživa, rozmnožování, reakce na podněty pohlavní a nepohlavní rozmnožování stavba a funkce těla ryb stavba a funkce těla, orgánových soustav ryb rozeznání a zařazení běžných druhů do taxonomických skupin (ryby a jejich skupiny) práce s atlasem |
|
| Člověk a společnost |
Objevuje vlastní jedinečnost a identitu a vytváří si zdravé sebevědomí. analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu. objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi i kvalitu života.(Osobnostní a sociální výchova, sebepoznání a sebepojetí – co o sobě vím a co ne.) |
|
Opakování učiva 6. ročníku. |
| Estetická výchova |
zpívá dle svých dispozic intonačně čistě a rytmicky přesně v jednohlase i vícehlase. vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů. obměňuje různé vlastnosti prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů pro získání osobitých výsledků. |
nácvik zpěvu jednoduchých písní s doprovodem. linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a arevné kvality změny efektu výtvarného díla při obměňování vlastností linií, tvarů, textury, objemu a barevné kvality |
Zpěv vybraných písní s doprovodem kytary, karaoke Seznámení s technikami výtvarné tvorby, prvky výtvarného vyjádření. Tvorba obrazu na vlastní téma kombinovanými technikami |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
průpravné a míčové hry (basketbalová a volejbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované) |
|
| Člověk a svět práce |
Sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede hlavní příjmy a výdaje. Vyhýbá se rizikům v hospodaření s penězi. |
příjmy a výdaje domácnosti |
|