| Český jazyk a literatura |
Rozeznává základní funkční styly s ohledem na jejich účel. Správně třídí slovní druhy. Používá správné tvary slov v písemném projevu. Formuluje ústně i písemně dojmy ze své četby. |
funkční styly - prostě sdělovací, administrativní, publicistický, odborný, umělecký, řečnický opakování slovních druhů opakování gramatických jevů čtení s porozuměním, metoda podvojného deníku, časové osy |
Test na tento výstup bude psát 6.A 9. 10. 6.B 8. 10. 6. C 11. 10. v týdnu 16.- 21. 9. kratší opaakovací test na učivo 5. ročníku kompozice textu, seznámení s povinnou četbou a jak ji zpracovat. |
| Anglický jazyk |
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně. |
• porozumění obsahu krátkého a jednoduchého textu týkajícího se každodenních témat (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) • odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí • porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům |
Průřezová témata: • Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí. • Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků. Opakování učiva z 5. ročníku, rozřazovací test. Seznámení se s pravidly pro vyjádření uplynulých událostí pomocí minulého času prostého. Cestování - pohled z prázdnin. V učebnici začátek lekce 3. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řeší situace s využitím dělitelnosti v oboru přirozených čísel. |
znaky dělitelnosti; prvočíslo; rozklad na součin prvočísel; společný násobek a společný dělitel |
|
| Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů. Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin. Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka. Zhodnotí postavení Země ve vesmíru. Srovnává podstatné vlastnosti Země s ostatními tělesy sluneční soustavy. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci) rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci) rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci) Vesmír, kosmické objekty. Poloha Země ve vesmíru. |
scénky, poznávačka vytváření hvězd |
| Člověk a společnost |
Najde a určí na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle zvolených kritérií. Vznik a vývoj člověka, lidská společnost v pravěku. Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi. |
Přírodní oblasti, podnebné oblasti. Jednotlivé světadíly. Orientace na mapě světa. Solidarita. |
|
| Estetická výchova |
Využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů vybírá, kombinuje a vytváří prostředky pro vlastní osobité vyjádření. |
intonování písní linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality uplatňování vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních a mediálních. |
Zpěv vybraných písní s doprovodem kytary Seznámení s technikami výtvarné tvorby, prvky výtvarného vyjádření. Tvorba obrazu na vlastní téma kombinovanými technikami |
| Tělesná výchova |
Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Pravidla chování v hodinách TV, komunikace v TV. Pohybové hry, netradiční pohybové hry. Průpravná cvičení s míčem. |
|
| Člověk a svět práce |
Dodržuje pravidla bezpečnosti práce. Rozlišuje základní nástroje. |
bezpečnost práce nástroje a nářadí |
|