| Český jazyk a literatura |
Tvoří vlastní literární text podle svých schopností a na základě osvojených znalostí základů literární teorie. Uspořádá v textu informace s ohledem na jeho účel, vytvoří souvislý text s dodržováním pravidel mezivětného navazování. Samostatně pracuje s Pravidly českého pravopisu, se Slovníkem spisovné češtiny a s dalšími slovníkovými příručkami. |
Cestopis |
|
| Anglický jazyk |
Zeptá se na základní informace. Napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. |
• zjišťování informací týkající se běžných témat v každodenních situacích za použití slovních spojení a vět — Psaní krátkých jednoduchých popisů sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených základními spojkami |
Průřezové téma: Osobnostní a sociální výchova, komunikace – komunikace v různých situacích. Budoucí čas a modální slovesa - úvod. Řecké divadlo. |
| Matematicko fyzikální základ |
Řěší apliakční úlohy za použití osvojených znalostí v oboru celých a racionálních čísel. Využívá zákon o přímočarém šíření světla - praktická činnost |
Slovní úlohy, odhady výsledků. Camera obscura |
|
| Svět přírody |
Třídí a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických jednotek. Rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů. Odvodí na základě pozorování přírody závislost a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí. Aplikuje praktické metody poznávání přírody. Dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé a neživé přírody. Vytváří a využívá osobní myšlenková schémata a mapy pro orientaci v konkrétním regionu. |
jednoděložné a dvouděložné rostliny rozeznání a systematické zařazení běžných druhů rostlin do taxonomických skupin, práce s atlasem a klíčem adaptace rostlin k různým podmínkám prostředí pozorování, práce s určovacími klíči, atlasy pravidla bezpečnosti práce myšlenková schémata a mapy, geografie Austrálie |
|
| Člověk a společnost |
Řím v období císařství. |
vláda Nera, Caliguly, Marca Aurélia |
|
| Estetická výchova |
Interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. |
Shrnutí učiva šestého ročníku. |
Kvízy, Kahoot!, diskuze o umění. |
| Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti vhodně aplikuje v zařazovaných doplňkových sportech. |
doplňkové sporty-florbal, sálová kopaná, různé obměny vybíjené |
|
| Volitelné předměty |
Hudebně dramatické aktivity |
Dramatická improvizace a storytelling |
Pohybová improvizace a storytelling |