| Český jazyk a literatura |
uvádí základní literární směry a jejich významné představitele v české a světové literatuře v období od 2. poloviny 19. století do moderny. uceleně reprodukuje přečtený text odborný i umělecký, jednoduše popisuje strukturu a jazyk odborného a literárního díla a vlastními slovy interpretuje jeho smysl. Uplatňuje zásady pravopisu na úrovni slova, věty a souvětí. |
český realismus (Neruda) Práce s textem - literární prostředky (Malostr. povídky aj.) souhrn pravopisu, zejm. pravopis velkých a malých písmen |
12.-13.6. v dělených hodinách minitest na velká písmena |
| Anglický jazyk |
Vyhledá požadované informace v jednoduchých každodenních autentických materiálech. Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života. |
- vyhledávání konkrétních informací (např. o prostředí, v němž žije, každodenních činnostech a potřebách, osobách ve svém okolí, způsobu života) v jednoduchém textu vztahujícím se k tématům, se kterými se může běžně setkat ve svém životě - popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět |
Průřezové téma - Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení - vyhledávání zábavních, informativních a společensky významných prvků ve sdělení. - čtenářské návyky - prohlubování probraných gramatických časů |
| Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět. |
Shrnutí gramatiky a témat tohoto školného roku. Vedlejší věty se spojkou weil, dass. Téma: Ferien und Reisen. |
| Matematicko fyzikální základ |
při řešení úloh užívá dělitelnost v oboru přirozených čísel načrtne a sestrojí sítě základních těles určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů |
slovní úlohy s využitím dělitelnosti" sítě těles tepelná izolace, teploty tání a vypařování látek, resp. jejich význam pro praxi výběry z didaktických testů přijímacího řízení |
bude možno psát opravy a budeme psát poslední test slovní úlohy z využitím dělitelnosti |
| Svět přírody |
Rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání. Přečte chemické rovnice a s užitím zákona zachování hmotnosti vypočítá hmotnost výchozí látky nebo produktu. Aplikuje poznatky o faktorech ovlivňujících průběh chemických reakcí v praxi a při předcházení jejich nebezpečnému průběhu. Navrhne nejefektivnější jednání v modelových příkladech havárie s únikem nebezpečných látek. Uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. Orientuje se na stupnici pH, změří reakci roztoku univerzálním indikátorovým papírkem a uvede příklady neutralizace v praxi. Pracuje bezpečně s vybranými dostupnými a běžně používanými látkami a hodnotí jejich rizikovost, posoudí nebezpečnost vybraných dostupných látek, se kterými zatím pracovat nesmí. |
chemické rovnice - slučování, neutralizace; zákon zachování hmotnosti látkové množství, molární hmotnost vliv teploty, plošného obsahu, povrchu výchozích látek na rychlost chemických reakcí; katalyzátory mimořádné události - havárie a úniky nebezpečných látek ochrana životního prostředí, globální problémy a jejich řešení kyselost a zásaditost roztoků zásady bezpečné práce s látkami v laboratoři a běžném životě |
PT: Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá - zážitky a zkušenosti z Evropy a světa PT: Sociální rozvoj, kooperace a kompetice - týmová spolupráce, vedení a organizování práce (laboratorní práce z chemie). |
| Člověk a společnost |
na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy. Výchova demokratického občana, občan, občanská společnost a stát - základní principy a hodnoty demokratického politického systému. uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. na konkrétních příkladech rozlišuje specifické znaky a funkce krajin. porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry. uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. |
konservatismus, liberalismus, demokratismus, socialismus, ústava, vznik politických stran, občanská práva uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků. znaky a funkce krajiny krajina typy krajin |
ideologie 19. stol - feminismus, socialismus, konzervatismus, liberalismus, romantismus, nacionalismus |
| Estetická výchova |
interpretuje umělecká výtvarná vyjádření současnosti i minulosti; vychází při tom ze svých znalostí historických souvislostí i z osobních zkušeností a prožitků. vysvětluje své postoje ke způsobům výtvarného vyjádření s vědomím osobní, společenské a kulturní podmíněnosti svých hodnotových soudů. ve svých výtvarných vyjádřeních uplatňuje vlastní zkušenosti, vjemy, představy a poznatky. dokáže ocenit kvalitní vokální projev druhého. |
výtvarné umění období probíraného souběžně ve vzdělávacím oboru dějepis interpretace použitých vyjadřovacích prostředků vizuálních, hmatových (dotekových), statických, dynamických, fantazijních, symbolických, expresivních uplatnění podnětů při vlastní tvorbě reflexe vokálního projevu |
realismus ve výtv. umění, impresionismus |
| Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
Doplňkové sporty: basketbal, florbal, volejbal, badminton. rozvoj zdravotně orientované zdatnosti. úpolová cvičení |
|
| Volitelné předměty |
VHPR Vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je interpretovat (portrét) |
Portrét |
Osobitě zpracovaný portrét podle fotografie nebo živého modelu |
| Člověk a svět práce |
ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů. prokáže v modelových situacích schopnost prezentace své osoby při vstupu na trh práce. |
orientace v návodech k použití drobná údržba domácích spotřebičů příprava na pracovní pohovor |
jednotlivé složky komunikace |