| Český jazyk a literatura |
Využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů. Uvádí základní literární směry a významné představitele období od pol 15. století do 2. pol. 18. století (baroko, Komenský) Využívá znalosti o jazykové normě při tvorbě vhodných jazykových projevů podle komunikační situace. |
líčení, životopis druhy vět vedlejších |
(propojení s ICT) Osobnostní a sociální výchova, osobnostní rozvoj, kreativita - cvičení pro rozvoj kreativity, tvořivost v mezilidských vztazích test 5.6. |
| Anglický jazyk |
Adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace, která se týká osvojovaných témat. |
- zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci - porozumění tématu/obsahu krátkého a jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, ukáže, doplní znak/obrázek/text) |
Londýn. Orientace ve městě. Město. |
| Španělský jazyk |
"rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. " |
opakování sloves pravidelných i nepravidelných + časových údajů |
- sjednání schůzky |
| Německý jazyk |
Sdělí jednoduchým způsobem základní informace týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat. Rozumí základním informacím v krátkých poslechových textech týkajících se každodenních témat. |
Představování sebe a členů rodiny. Sdělení informací. Popis skutečností. |
Předložky se 3. a 4. pádem. Zeměpisné názvy. Téma: Ferien und Reisen. |
| Matematicko fyzikální základ |
Předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty Předpoví z analýzy sil působících na těleso v klidné tekutině chování tělesa v ní. Načrtne a sestrojí rovinné útvary; |
tepelná délková roztažnost, dilatační spáry vztlaková síla, Archimédův zákon Konstrukce lichoběžníku |
7. 6. Opravné testy - "poslední šance" - opravujeme dva očekávané výstupy Test Archimédův zákon a vztlaková síla |
| Svět přírody |
Orientuje se v daném přehledu vývoje organismů. Objasní na základě příkladu základní princip existence živých a neživých složek systému. Vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech a zhodnotí jejich význam. |
názory na vznik života živé a neživé složky ekosystému, jejich působení na organismy potravní řetězce |
|
| Člověk a společnost |
Charakterizuje absolutismus, parlamentarismus a konstituční monarchii ve vybraných evropských státech. |
Francie, Anglie, Španělsko a Rusko na přelomu 16. a 17. století formy vlády, panovníci, situace v Evropě |
|
| Estetická výchova |
Ověřuje komunikační účinky vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření v sociálních vztazích uplatňuje získané pěvecké dovednosti a návyky při zpěvu i při mluvním projevu v běžném životě. nalézá vhodnou formu pro prezentaci vybraných, upravených nebo samostatně vytvořených výtvarných vyjádření. Vyhledává souvislosti mezi hudbou a jinými druhy umění. |
komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření hlasová hygiena, techniky vokálního projevu (scat, falzet, aj.) a jejich využití při zpěvu a mluvním projevu vztah obsahu a formy obrazně vizuálního vyjádření vztah hudby, výtvarného a dalších druhů umění |
Logo - prezentace hotového produktu (+ prezentace zadavatele), poskytování zpětné vazby Hledání souvislostí mezi hudbou a dalšími druhy umění |
| Tělesná výchova |
zpracuje naměřená data a informace o pohybových aktivitách a podílí se na jejich prezentaci osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje v přehazované a zařazovaných doplňkových sportech. |
grafické zpracování naměřených dat a jejich prezentace doplňkové sporty, přehazovaná |
|
| Volitelné předměty |
VHPR Vnímá předměty a jevy ve svém okolí a pokouší se je interpretovat (portrét) |
portrét |
Osobitě zpracovaný portrét podle fotografie nebo živého modelu |
| Člověk a svět práce |
rozlišuje a porovnává úlohu výroby, obchodu a služeb, uvede příklady jejich součinnosti. navrhne a sestaví jednoduché konstrukční prvky a ověří a porovná jejich funkčnost, nosnost, stabilitu aj.. |
hospodářské sféry primární, sekundární, terciární, kvartérní tvorba jednoduchých konstrukčních prvků ze stavebnic |
Stavba jeřábu a jeho rozebírání |